2018 dag 16 woensdag 9 mei

9 mei 2018 - Cahors, Frankrijk

Omdat we gisteren een hotel hadden met half pension en ontbijt hebben we dus in het hotel gegeten. Nou dat hotel verdiende een dikke 10. We hebben als voorgerecht asperges gegeten en als nagerecht verse aardbeien met slagroom. Het hoofdgerecht bestond voor mij uit een  eend met witte bonen en nog ander spul. Alles in een grote kom. Heerlijk. Hay had vis op een bedje van groenten en aardappelen. Smullen. ‘s morgens vroeg hebben we flink aan het ontbijt gezeten: er was dit keer ook vlees, kaas en eieren en daar hebben we flink van genomen.  Uiteraard nog wat  meegenomen voor onderweg en tegen negen uur zijn we vertrokken aangezien het een korte etappe was.  Volgens het boekje was het maar 17 km maar uiteindelijk hebben we toch 22 kilometer getippeld. Onderweg was er een splitsing: de korte variant of de lange variant naar Cahors. Aangezien we tijd genoeg hadden hebben de lange variant genomen. En dat werd beloond met een paar schitterende  uitzichten en uiteindelijk kwamen we 200 m boven Cahors uit waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad. Zie ook de foto’s. Cahors is een stadje van ongeveer 20.000 inwoners en de hoofdstraat is gezellig maar dan heb je het ook wel gehad.  Toen we vanmiddag liepen te zoeken naar een terrasje voor een lekkere pot bier kwamen we, hoe is het mogelijk, de twee Engelsen weer tegen. Die hadden hier gewacht op hun vrouwen waarvan er eentje was aangekomen en de andere liet nog even op zich wachten. Samen nog voor de laatste keer wat gedronken en toen afscheid genomen want ik denk niet  dat we ze nog zullen zien. Vanmorgen kwamen we ook nog de twee Franse jongens tegen die de verkeerde kant op liepen. Wij dachten die zien we nooit meer terug maar halverwege de middag kwamen ze ons toch voorbij gelopen. Op een of andere manier hebben ze toch weer de juiste weg gevonden. Het Franse echtpaar hebben we niet meer gezien.  Maar wat niet is kan nog komen. Morgen de lange tocht van 30 km voor de boeg dus wij gaan nu slapen.