2018 dag 21 maandag 14 mei

14 mei 2018 - Castet-Arrouy, Frankrijk

Eerst even vertellen dat het verhaal van een uur geleden het verhaal van gisteren was. Ik was vergeten op de knop te drukken. Vanmorgen om 9.30 uur marcheerden we de praktijk van de tandarts naar binnen om te zeggen dat ik toch wel heel veel pijn had aan mijn kiezen. De juffrouw aan de  receptie kijk mij geringschattend aan en vroeg of ik een afspraak had. Dat had ik niet. Dus er was geen mogelijkheid om de tandarts te spreken. “Pas de Place “ was het antwoord.  Daar konden we het mee doen en binnen een minuut stonden we weer buiten. En of je nu barstte van de kiespijn of niet, het interesseerde haar niets.  We zijn dus maar weer gaan wandelen want een alternatief was er niet. Over deze wandeltocht valt niets bijzonders te vertellen want het regende en regende en regende. We hebben dus ook weinig foto’s gemaakt want er was bijna niks te zien. De paadjes waren modderig en glibberig en we hebben zoveel mogelijk geprobeerd die te ontwijken en via de verharde weg te lopen.  Uiteindelijk zitten we hier nu in een leuke gîte samen met de twee Franse mannetjes waarvan we nu weten dat ze Jacq en Michelle heten en nog twee anderen, ook beiden uit Frankrijk. Vanavond een diner gereserveerd in een gammele tent maar je weet maar nooit wat daar uit gaat komen. Morgen hebben we bijna 30 km voor de boeg en het weer ziet er nog steeds slecht uit. Maar ja, ook dat moet je een keer meegemaakt hebben.  Overigens gaat het met mijn kiezen uitstekend: dankzij de penicelline en de paracetamol heb ik er geen last meer van maar ik heb nog steeds wel een dikke wang. Ik hoop dat ik het met die medicijnen nog twee weken vol kan houden en dat ik dan thuis maar mijn eigen tandarts kan gaan.

1. Truus:
    14 mei 2018
    Loek spoelen met jenever ook tegen de ontsteking alcohol zuivert. Heb al heel wat met jenever gespoeld , dan doorslikken en je voelt je weer happy, hopelijk. En dat op je verjaardag dikke pech zeg. Nou verder veel sterkte en wandel ze, groet Truus
  2. Elma en Lei:
    15 mei 2018
    Kiespijn, geen tandarts die Loek wil helpen, modderige paadjes, het valt niet altijd mee. Maar na regen komt zonneschijn moeten jullie maar denken. Volhouden!