2018 dag 22 dinsdag 15 mei

15 mei 2018 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Gisteren heeft het de hele dag geregend. Vanmorgen heeft het tot ‘n uur of 11 geregend. Al die regen maakte de onverharde weggetjes tot een grote slidderpartij, de klei blijf onder je voeten plakken, je schuift van de ene kant naar de andere, het gras was kletsnat en daardoor werden onze schoenen ook nat. Aangezien niet alle schoenen  waterdicht zijn, krijgen we dus ook natte sokken en dat is niet zo leuk om in te wandelen. Halverwege heb ik dan ook maar de sokken verwisseld voor droge. Ik zie dat het weer in Limburg tussen de 25 en 28° is dus we zitten duidelijk aan de verkeerde kant van de wereldbol. Maar ja daar kunnen we niks aan doen. Het ziet ernaar uit dat het morgen beter wordt en naar het weekend toe wordt het zelfs hier 22°. Hoezo het warme zuiden? Met de kiezen gaat het iedere dag ietsjes beter maar met de voetjes gaat het iedere dag ietsjes minder: een blaartje ontdekt! Maar gelukkig niet onder de voet maar een beetje opzij. Dus daar kunnen we wel op lopen. Vandaag hebben we 30 km getippeld en we merken dat het landschap langzaam vlakker gaat worden; niet veel steile klimmetjes meer en ook geen stijle afdalingen. Gelukkig maar want met deze regen waren dat halsbrekende toeren geworden. Morgen hebben we een tocht van maar 21 km voor de boeg en het schijnt dat  we dan in een echt middeleeuws stadje arriveren. Maar daarover morgen meer.

1. Ria en Frans:
    15 mei 2018
    Fijn te lezen dat het met je gebit wat beter gaat. Wat de modder betreft: misschien kan je een paar (korte) ski's kopen voor het geval je weer in de blubber terecht komt.
    Op de zondag na, hebben we hier prachtig weer gehad. We hebben veel gefietst en ik heb ook nog behoorlijk veel gewandeld.
    Hopelijk krijg je geen blaren onder je voeten want dan moet je nog pudding in je schoenen gaan schudden!
    Veel wandelgenot voor de komende dagen!