2018 dag 27 zondag 20 mei (Pinksteren)

20 mei 2018 - Arzacq-Arraziguet, Frankrijk

Vanmorgen brak de bewolking al vroeg, uitgerekend op de dag dat we een dikke 30 km moeten tippelen. Het landschap is dodelijk saai: de wijngaarden zijn niet meer te zien en nu liggen er alleen maar uitgestrekte akkers vol met mais. De wegen en landweggetjes zijn rechttoe rechtaan en daar is weinig  aan te beleven. Tot dat plotseling halverwege heel snel het landschap veranderde: verre uitzichten, heuveltjes en uiteraard weer (ik begon ze al te missen) de afdalingen en hellinkjes naar boven. Een beetje zwaarder dan het vlakke landschap maar dan heb je  ook wat. Aan de voeten begin ik nu toch wel te merken dat we al bijna 700 km gewandeld hebben. Hier en daar een steekje, drukje, een beurs gevoel, en ook een klein blaartje. Met de rest van de ledematen gaat het prima;  de knieën gaan goed, de benen zijn prima, van de heupen heb ik ook geen last alhoewel ik vanmorgen wel wat metaal voelde rammelen in mijn rechterheup die vijf jaar geleden vervangen is door titanium. Maar gelukkig bleek dat mijn sigarendoos te zijn die tegen mijn wandelstok en tikte. Dus geen probleem daarmee. Uiteindelijk na 33 km door de hitte gebuffeld te hebben,  kwamen we omstreeks vier uur aan in het dorp waarvan ik de naam al niet meer weet maar zie de foto. Hier zitten we weer in een gîte communaal inclusief eten en ontbijt voor € 27 per persoon.  Jammer genoeg zijn we geen bekenden meer tegengekomen en ik denk dat het ook niet meer het geval zal zijn in de volgende vijf laatste etappes. Maar wat niet is kan nog komen dus we zien wel. Morgen nog een etappe van 29 km (volgens Hay) maar dat zullen er wel weer iets meer zijn. We zullen zien.

1. Letty Sonnemans:
    20 mei 2018
    Loek, je hebt inmiddels zoveel geoefend dat je gemakkelijk in juli de 4-daagde met Hans kunt gaan lopen.
  2. Ria en Frans:
    20 mei 2018
    Ik vind het knap van jullie dat het fysiek nog zo goed met jullie gaat. Compliment! Ik ga er van uit dat de laatste vijf etappes ook zonder noemenswaardige problemen zullen verlopen. Ik hoop overigens dat jullie net zo'n fraai weer krijgen als wij; althans er is voor Nederland prachtig weer voorspeld voor de komende dagen.
    Ik sluit af met jullie weer veel wandelgenot toe te wensen; ook namens Ria.
  3. Anita:
    20 mei 2018
    P.s jij bent anders ook een kampioen in minder kilometers tellen, dan dat het er zijn. Veel wandel plezier, en doe Hay de groeten. Groetjes Anita.
  4. Truus:
    21 mei 2018