2018 dag 30 woensdag 23 mei

23 mei 2018 - Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk

Eindelijk vandaag een korte etappe. Ik was toe aan wat rust. En ook nog een mooi etappe; mooie uitzichten, mooie weggetjes en helaas geen dorpjes. Maar de rustpunten (een bank of een plekje waar plaatselijke bewoners gewoon koffie neerzetten voor een euro en soms ook met gebak, waren strategisch gekozen en konden we dus goed gebruik van maken. Tegen 13.00 uur waren we al bij onze gît en op twee na waren wij de eersten. We vroegen hoeveel mensen er nog kwamen en het antwoord was: nog 25 . Met andere woorden de gîte zat helemaal vol. Op onze kamer slaapt een Duitser, een Australiër, een jonge jongen waarvan we nog niet weten waar hij vandaan komt maar hij spreekt wel Engels, en wij twee. Dus met vijf personen. Hay heeft inmiddels alle overnachtingen die ons nog resteren geboekt dus daar hoeven we ons ook geen zorgen meer over te maken.  Gisteren heeft hij een half uur op de telefoon zitten werken om ingecheckt te worden bij Ryanair. Nou dat kan ik niemand adviseren om met die maatschappij te vliegen. Wat een ramp. Uiteindelijk is wel alles goed gekomen maar het was een gedoe van jewelste.  Zojuist hebben het diner gehad: soep vooraf gevolgd door een hoofdgerecht, daarna kaas en tenslotte het toetje. Voorafgegaan door een aperitief en alles overgoten met de nodige glazen rode wijn. Leven als een god in Frankrijk zeggen ze. Morgen hebben we een etappe van 25 km voor de boeg en dat zijn we inmiddels wel gewend. Vanmiddag heeft het iets geregend  hier maar of de regen morgen doorzet is nog de vraag. Dat zien we morgen dan wel weer.

1. Truus:
    23 mei 2018
    het aaftellen is begos bijna naor hoes, ut wuurd heej hiel werm in ut wiekend 30 graden, maar kinse oetrusten. Fijne daag nog en gooije truukreis voor och same. Truus
  2. Anita:
    23 mei 2018
    Euver ryan air kinne Jacqueline en ik euver meipraote. Unne ramp um in te checken en dien baordingkaart te kriege.
    Goodkaupe maatschappij, maar d'r kump vueel beej. Gooije truukreis en tot zaoterdaag.
  3. Lucienne:
    24 mei 2018