2018 dag 7 maandag 30 april

30 april 2018 - Espalion, Frankrijk

De GR 65 loopt van Le Puy-en-Velay tot aan zijn St Pied Le Port en heeft een totale lengte van 755 km. GR staat voor Grand Randonnee niet ,zoals veel denken, grande route. Vandaag hebben we daar uiteraard weer een stuk van gelopen en  toen we vanmorgen begonnen was het een beetje druilerig, mistig weer. Volgens de weers voorspelling zou het wat sneeuw geven maar die hebben gelukkig niet gezien. Ook hebben we nagenoeg geen regen gehad; af en toe een drupje maar niet genoeg om echt nat van te worden. Met andere woorden we zijn met een uitstekend weertje onderweg geweest en  hebben een mooie wandeling afgelegd van een kilometertje of 25. Het landschap is helemaal veranderd en we wandelen door de vallei van de rivier de Lot. En ik moet zeggen: dat is een heel mooi stuk; beter dan de  “Schotse hooglanden“. Nu moet ik wel heel eerlijk vertellen dat  we op het einde van deze tocht een opsplitsing hebben gemaakt: Hay en Nelly gingen de echte GR 65 volgen voor een kilometer of zeven en ik heb de afkorting genomen van een kilometer of vier want die ging niet naar boven en ook niet naar beneden en daar had ik geen trek in. Uiteraard kwamen weer samen in de plaats waar we nu zijn.  Alleen Hay en Nelly hebben er drie kwartier langer over gedaan en veel meer zweetdruppeltjes gelaten.  De plaats waar we nu zijn heet Espaniol en is een hele oude, mooi gerestaureerde, authentieke plaats. Waar we overnachten zitten nog ongeveer 15 personen, het ziet er allemaal keurig uit en vanavond zaten al die personen samen aan een grote tafel te eten. Voornamelijk Fransen en één Amerikaanse jongen dame. Het eten is eenvoudig: salade met  een koek van spinazie daarna tagliatelle met eend en tenslotte een stukje appeltaart. Maar onbeperkte flessen rode wijn! En na het eten zaten we nog even gezellig met wat Fransen te kletsen (want die lopen natuurlijk ook allemaal dezelfde route) en ervaringen uitwisselen en dat is dan weer erg leuk. We merken nu wel dat we enkele honderden meters lager zitten want op dit moment zit ik buiten  en het is niet echt koud. Morgen hebben we weer 25 km voor de boeg en vandaag ging dat prima. Dus dat zal morgen ook wel goed gaan. Tot morgen

1. Truus:
    30 april 2018
    Hallo allemaal, dat ziet er leuk uit bij de rivier De Lot, hier heeel veel regen en hagel, slecht weer. Wandel ze morgen. Groet Truus
  2. Ria Derikx:
    30 april 2018
    Hey wandelaars.
    Goed te lezen dat het jullie goed af gaat.
    In ieder geval niet zo nat als in Neer.
    Geniet van de omgeving en de wijntjes

Groet Wiel en Ria