Dag 14 woensdag 10 mei

10 mei 2017 - Issy-l'Évêque, Frankrijk

Ik vind het een beetje saai om nu maar weer te vertellen dat het uitstekend weer was en we een mooie tocht hebben gemaakt van wel 27 km.  Ik wil jullie eigenlijk eens vertellen hoe een dagindeling er uit ziet. Om te beginnen, als je 's avonds aankomt op je overnachtings adres is het eerste wat je doet het volgende overnachtings adres gaan zoeken en boeken.  Dat doen we met behulp van het boekje dat Hay meegenomen heeft en het internet. Want op het internet is ook van alles te vinden. Als we dan een adres hebben geboekt stellen we gelijk ook de vraag: kunnen we er eten?  Zoniet, is er ergens een winkel waar we eten kunnen krijgen en kunnen we ook ergens ontbijten. Want slapen en eten blijft iedere dag een zorg. Je moet namelijk weten dat we in bepaalde plaatsen niets tegengekomen; Geen winkels, geen hotels en als je geluk hebt kun je bij de gemeente (De Mairie) vragen of er een gîte is.  In de meeste kleine plaatsen hebben ze die wel en soms zijn ze gratis en zoals vanavond vragen ze er € 12 per persoon voor. Daarvoor krijg je dan een bed, kookgelegenheid en een douche maar geen handdoeken en geen lakens. Daarom ben ik blij dat we onze slaapzakken hebben meegenomen. En meestal kun je in zo'n gîte ook wel je kleren wassen en dat is wel nodig want we zweten af en toe behoorlijk.  Morgen gaan we naar een redelijk grote stad en daar hebben we al onderkomst geregeld. Aangezien daar veel winkels en restaurants zijn hoeven we ons daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken.  Vandaag hadden we net genoeg eten bij ons om zonder al te veel honger hier aan te komen en gelukkig was hier nog een Proxy (kleine supermarkt) open. Daar hebben we dan weer voedsel ingeslagen voor morgenvroeg het ontbijt en de reis.  Vanavond slaapt er nog een vierde persoon in onze gîte want diekwam een uur geleden pas aan lopen. Hij komt uit Parijs en spreekt vloeiend Engels. En dat maakt de conversatie wat gemakkelijker.  Voor morgen wordt wat regen voorspeld en hebben we 25 km voor de boeg. Gelukkig wordt het landschap wat minder heuvelig en dat loopt wat prettiger. Morgen verder.

1. Anita:
    10 mei 2017
    Terug naar de basis, waar het eigenlijk allemaal om draait. Lijkt me wel mooi. Geniet van dit avontuur. wij genieten mee van jullie verhalen.Grz voor jullie allemaal.
  2. Letty Sonnemans:
    11 mei 2017
    Ik ben het helemaal met Anita eens, wij genieten op afstand met jullie mee. Van de verhalen én de foto's.