Dag 26 maandag 22 mei

22 mei 2017 - Retournac, Frankrijk

Na een zeer karig ontbijt vanmorgen zijn we met een zonnetje in de rug vertrokken naar onze volgende bestemming: Retournac.  Zie ook de foto. Een behoorlijk groot dorp met veel overnachtingsmogelijkheden en enkele hotels waar we zouden kunnen eten. Zoals gewoonlijk begon de reis met een stevige klim naar boven  en toen we boven waren ging het weer naar beneden. Maar ja daaraan zijn we wel gewend. Helaas korte tijd later weer een forse klim naar boven en weer opnieuw naar beneden. Zekerl  250 m hoogteverschil. Dat was wel even zweten want het was behoorlijk warm. Daarna kwamen we gelukkig over een vlak gebied maar net voordat we op de plaats van bestemming kwamen moesten we toch  nog even klimmen. Omdat het mooi weer was besloten we om op de camping te gaan slapen en Maurice zou een hotelletje zoeken.  Nou, toen begon de ellende pas. Er was geen hotel te vinden en alleen een bar was geopend. We hebben eerst onze tenten op gezet en Maurice heeft een hotel gevonden dat een flink stuk verderop lag. Ze zijn hem komen ophalen en morgen brengen ze hem weer terug. Dus vanavond zonder Maurice. Daarna is Hay gaan zoeken naar een mogelijkheid om te eten  maar in het hele dorp was niks geopend, behalve de bar waar we wat gedronken hadden en die had niets te eten. Hij heeft toen gesmeekt om toch maar wat klaar te maken en de waard  streek over zijn hart en maakte speciaal voor ons een (taaie) biefstuk met frietjes en wat salade. Daar waren we heel blij mee.  Nadat we dat op hadden vroeg hij of we nog wat kaas wilden hebben. Nou dat wilden we wel. Vervolgens of we ook een toetje wilden met koffie? Ook dat ging er wel in en daarmee hadden we een heerlijke volledige maaltijd.  Want het is vandaag maandag en dan is alles gesloten in Frankrijk. Voor het ontbijt gaan we morgen maar weer naar de bakker en naar de slager om daar het een en ander op te halen. Daarmee komen we de dag  dan wel weer door. En nu ga ik slapen in mijn tentje op een camping aan de Loire.

1. Elma en Lei:
    22 mei 2017
    Ziet er gezellig uit bij de tentjes, elke dag wat anders. Jullie vervelen je nooit!
  2. Anita:
    22 mei 2017
    Slaap lekker heren, op de camping. Wederom mooie foto's. Prachtig weer zo te zien. Succes met de laatste loodjes.
  3. Ton:
    22 mei 2017
    Wat een avonturen en ontberingen jullie allemaal mee moeten maken, echte Survival zo lijkt het. Wij zijn bijna jaloers.

Succes verder en groetjes, toi toi toi