Dag 7 woensdag 3 mei

3 mei 2017 - Vézelay, Frankrijk

Zo, vandaag de laatste etappe naar Vezelay. Maar eerst nog even vertellen over gisteren avond.  Er is nog een derde pelgrim bijgekomen: een Fransman uit Parijs genaamd Jean. Onder het eten vroeg onze gastheer of wij muzikaal waren en daarop konden wij nu niet direct een volmondig ja geven.  Maar Jean stond op en gaf een balade ten gehore. Vervolgens pakte onze gast rouw de accordeon en even later onze gastheer een soort doedelzak. Nou dat werd een gezellig feest. Wij hebben er in ieder geval van genoten. Goed, op weg naar Vezelay. Al een kilometer of acht voor Vezelay zagen we de abdij  al liggen: hoog  op een heuvel en massief. Maar het waren toch nog twee uurtjes lopen voordat we in het dorp aankwamen. Je merkt dat het landschap begint te veranderen: meer stijle hellingen en afdalingen. 's Avonds zijn we gaan eten in een restaurant en toen we net de eerste gang ophadden kwamen twee bekende binnen: Daniel uit Duitsland en Jos. Die zaten nog net een kwartier toen kwamen nog een keer twee bekenden binnen Maurice uit Tegelen en Jaap. Het werd een erg gezellige avond en de drank vloeide rijkelijk.  In  Vezelay gaan een aantal wegen uit elkaar en daarm namen diverse personen afscheid van elkaar. Weo hebben onze tent opgezet op de camping want het was best goed weer vandaag. Helaas is het vannacht gaat regenen en zijn we dus met een natte tent vertrokken. Maar daar over morgen.

1. Anita:
    4 mei 2017
    Dat ziet er weer gezellig uit. Loek heeft de beesten alweer gevonden. P.s moet van collega (wiel) vragen of Maurice soms met de achternaam Houba heet?? Grz en fijne voortzetting
  2. Anita:
    4 mei 2017
    Nee. Maurice is kort na zijn geboorte uit Tegelen vertrokken. En heeft altijd eigenlijk in Stein gewoond.