Route na Vézelay

24 april 2017 - Troyes, Frankrijk

Na 6 etappes van Troyes naar Vézelay, in totaal 133 km, volgen we de route zoals beschreven in de "Guide de Poche du Randonneur et du Pelerin"  Vézelay - Le Puy-en-Velay, een uitgave van LEPÈRE éditions. Dit gidsje volgt als hoofdroutes de lange afstandswandelingen GR13 (Parc Regional du Morvan met hoogtes van ruim 800m) en GR3 (Parc Regional de Forez met hoogtes van ruim 1600m). Op enkele punten wordt hier van afgeweken, voornamelijk in verband met overnachtingsmogelijkheden. De GPS tracks van de hoofdroutes hebben we gedownload van de site www.gr-infos.com. Maar het blijft opletten in verband met de afwijkingen.

Het boekje verdeelt de afstand van 452 km in 17 etappes. De lengte varieert van 11 tot 37 km. Op basis van de beschrijving hebben we een alternatief met 20 tot 22 etappes uitgewerkt met maximaal 30 km lengte. De etappes door de parken bevatten flink wat hoogtemeters.

Na Le Puy vervolgen we de Via Podiensis van Genève naar St.Jean-Pied-de-Port. Dit is lange afstandswandeling GR65.

Het hoofddoel wordt dit jaar echter Le Puy-en-Velay.

1. Letty Sonnemans:
    24 april 2017
    Heel veel wandelplezier!! We gaan weer met interesse jullie belevenissen volgen.

Groetjes Letty & Ton
  2. Ton:
    24 april 2017
    Here U2 go again, en nu maar duimen dat de voetjes het deze keer langer vol houden.

Toi Toi Toi en veel plezier
  3. Elma en Lei:
    24 april 2017
    Veel succes en let goed op de voeten!
  4. Connie:
    26 april 2017
    Heel veel succes op jullie reis, maar vooral genieten.
    Groetjes Jsn en Connie