10 mei 2019. Naar Pobeña. 26 km

10 mei 2019 - Pobeña, Spanje

Vanmorgen om 7:00 uur opgestaan en in het centrum van Bilbao bij Starbuks een ontbijtje geregeld. Daarna onze track opgezocht en wat bleek een half uurtje later: deze liep voorbij het Guggenheim museum. Zie ook de foto’s. Hadden wij even geluk. Het weer: bewolkt  en droog maar erg mottig. Bijzonderheden: de stad Bilbao is een lange aaneenschakeling van huizen en meer naar buiten toe fabrieken, scheepswerven en verouderde industrie. De stad zelf is best wel mooi en je kunt er de (vroegere)  rijkdom nog wel vanaf zien. Maar we hebben zeker vier uur lang door bewoond gebied gewandeld en dat is niet leuk.  Gelukkig waren de laatste kilometers best wel mooi want we liepen door de duinen naar onze huidige verblijfplaats, dus hebben we de zee weer gezien en in het hostel waar we nu zitten hebben we een mooi uitzicht op de duinen. Een kwartiertje lopen en we zijn aan zee. Zoals gezegd zitten we weer in een hostel: 20 personen op een kamer en je kunt er bom op zeggen dat het weer een gesnurk van jewelste wordt vannacht. Zo, nu gaan we eten en als er nog wat bijzonders gebeurd dan horen jullie dat morgen wel weer.

1. Harm en Lucienne:
    10 mei 2019
    Hoi loek wij zijn morgen weer thuis