10 mei 2022. De terugreis.

10 mei 2022 - Londen, Verenigd Koninkrijk

De terugvlucht verloopt volgens plan. We zitten nu op Stansted en verwachten vanavond om 21:00 uur in Eindhoven te landen. Ik heb jullie nog wat statistische gegevens beloofd.Dit jaar hebben we 422 km gelopen in 17 dagen. Gemiddeld bijna 25 km per dag. Alles bij elkaar is de tocht vanaf Den Bosch naar Santiago een totale afstand van 2.959 km. In 2013 zijn we in Den Bosch begonnen samen met onze partners waarna we in 2016 in Rocroi (noord-Frankrijk) de lange tocht van 2.641 km in 5 jaren hebben afgelopen. Dit ging over de volgende pelgrimswegen: via Monastica, via Capaniensis, GR13 en GR3. Vanaf Le Puy en Velay volgden we de via Podiensis naar Saint Jean Pied de Port. Van hieruit liepen we naar de Camino del Norte die ons naar het einddoel Santiago leidde. Uitgaven dit jaar inclusief reiskosten: € 2.600 in totaal. € 1.300 per persoon en dat is een gemiddelde van € 62 per dag. Dat is meer dan we in andere jaren uit hebben gegeven maar wij wijten dit aan de inflatie en Poetin.

Hay en ik bedanken jullie allemaal voor jullie leuke reacties en belangstelling. Niet alleen dit jaar maar ook in alle voorgaande jaren. Wij vonden het leuk om te doen.

1. Harm en Lucienne:
    10 mei 2022
    Have a Safe Trip Home
  2. Thea Rongen:
    10 mei 2022
    Echt heel knap van jullie! Chapeau! Goede reis naar huis!
    Gr. Jac en Thea