12 mei 2019. Naar Laredo en verder. 34 km

12 mei 2019 - Santoña, Spanje

Vanmorgen uitgeslapen vertrokken vanaf de camping. De camping is prima bevallen dus proberen we vandaag weer een camping te vinden. Het weer: uitstekend maar wel een frisse wind.  Onderweg hadden we al besloten om verder te lopen dan de stad Laredo. Deze stad ligt aan een baai en toen we die helemaal rondgelopen waren moesten we met een veerpontje naar de overkant naar het dorpje Santoñio. Vandaaruit was het nog 2 km lopen naar de beoogde camping. Alhoewel er in dit dorpje een auberge lag wilden we toch liever op de camping slapen omdat dat dat zo goed bevallen was afgelopen nacht.   Ondanks het feit dat we  30 km in de benen hadden zitten liepen we dan toch maar die 2 km naar de camping verder. Door de buitenwijken van het dorp, langs een hele lange muur van een gevangenis en om de hoek was dan de camping. Volgens Google lag verderop een begraafplaats dus wij vonden dat we in goed gezelschap waren: rechts de begraafplaats en links de gevangenis. Helaas helaas, de camping was er niet meer of was gesloten of was opgeheven.  Dus we marcheerden weer 2 km terug langs de gevangenismuur en melden ons aan bij de Auberge. Daar kwamen we Willeke weer tegen die vannacht ook in onze tent heeft geslapen en een stukje met ons mee gelopen is.  Zojuist onze melis vol gegeten en het is nu 21:30 uur. Tijd om naar bed te gaan  want we zijn hondenmoe.

1. Ria en Frans:
    12 mei 2019
    Ik kan me voorstellen dat jullie hondsmoe naar bed zijn gegaan, na zo'n (extra) lange tocht. Bravo! De bijgevoegde foto's zijn ook erg mooi.
    Ik zou zeggen: neem morgen maar een snipperdag om je verjaardag, samen met Hay, goed te vieren: 's morgens een stevig ontbijt met een flesje wijn, om 11.00 uur koffie met Spaanse vlaai, om 13.00 uur een stevige lunch, om 16.00 uur weer koffie met vlaai,
    om 19.00 uur een vijfgangendiner en in de avonduren nog een paar flesjes wijn.
    Hoe het dan de volgende dag moet weet ik niet....
    Van harte gefeliciteerd, mede namens Ria, met je verjaardag en nog veel wandelplezier toegewenst!
  2. Letty Sonnemans:
    13 mei 2019
    Hoi Loek, als het goed is is het bij jullie inmiddels 13 mei dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van, we zullen er hier ook eentje drinken op jou. Proost 🍷🍻🎂

Groetjes Ton & Letty
  3. Mark:
    Hoi Loek en Hay,

Leuke verhalen weer, succes met de volgende kilometers en voor Loek; proficiat met je verjaardag!
  4. Thea Rongen:
    13 mei 2019
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Mooie foto's van jullie wandeling. Nog veel plezier. Groetjes.
  5. Thea Rongen:
    13 mei 2019
    Ook nog Gefeliciteerd met je allereerste officiële pensioendag!
  6. Harm en Lucienne:
    13 mei 2019
    Hiep hiep hoera van harte met je verjaardag en maak er een gezellige dag van 🍷🍷🍷🍾🍾🍾🍴🍴🍴
    Harm en Lucienne 🎉😘🎉😘
  7. Hans en Ruth:
    13 mei 2019
    Hoi Loek, van herte perfisia met diene verjaordaag. Weej dinke desse diene verjaordaag örges in de buurt van Güemes geis viere. Geneet maar vaerder van d'n lekkere bik en de gooie wien. Weej winse dich en Hay nog vuël wandelplezeer en Buen Camino.
  8. Marlies:
    14 mei 2019
    Ha Loek, beej deze alsnog proficiat gewins met diene verjeurdaag. Haes ze 't good gevierd met ein lekker aetentje ein good glaas wien en ein gooije sigaar? Volgens mich heb geej 't prima nao uche zin.
    Prachtige natuur en het waer is duit auch z'n bes.
    Geneet d'r van en Buen Camino