2018 dag 28 maandag 21 mei

21 mei 2018 - Arthez-de-Béarn, Frankrijk

Truus: hartelijk gefeliciteerd met je 70e verjaardag. Wij zullen er een paar op jouw drinken en dan sturen we je de rekening wel.

Toen we vanmorgen vertrokken was het eindelijk onbewolkt en dat was ons geluk: na een half uurtje wandelen zagen we in het zuiden de Pyreneeën liggen.  Majestueus. Wat een mooi gezicht al die besneeuwde bergtoppen. Wij dachten dat de afstand ongeveer 60 km was maar onze gastheer van vanavond vertelde ons dat het zeker 100 km zijn. Vanaf de plek waar we nu zijn aangekomen kun je de Pyreneeën zien liggen in de avond zon. En volgens onze gastheer betekent dat  dat we morgen regen krijgen. Nou geloof ik daar niks van want de weersvoorspellingen melden een lekkere dag met temperaturen van 22°. Zo als ik al eerder vertelde  zouden we morgen een etappe van 25 km voor de boeg hebben maar nadere berekeningen van Hay wijzen uit dat het helaas weer 30 km gaan worden. Dan hebben we dus vier dagen van 30 km gelopen en daarmee kunnen we de vierdaagse in Nijmegen gaan wandelen.  Nou ja dat wordt dus morgen weer buffelen maar gelukkig wordt het niet zo warm als vandaag. Daarna moet het wel iedere dag minder worden want anders schieten we over de 800 km heen en dan klopt er iets niet. Helaas ben ik nu aan mijn laatste sigaar bezig want onderweg  heb ik niks meer kunnen vangen. En of ik morgen onderweg wat kan krijgen is nog de vraag. We zien wel weer.