2018 dag 29 dinsdag 22 mei

22 mei 2018 - Navarrenx, Frankrijk

En ja hoor: het was weer vandaag een dag boven de 30 km. Gelukkig was het niet al te warm, tenminste  als je een beetje frisse wind mee krijgt maar vandaag hebben we de vlakte echt wel verlaten. Een helling van 100 m naar boven is gewoon en het ergste is nog dat je daarna gelijk over de top weer naar beneden kunt lopen. En zoals  jullie allemaal weten gaat bergop echt langzaam maar bergaf gaat niet sneller als gewoon op de horizontale weg.Toch hebben we over die 32 km maar acht uurtjes gedaan. Inclusief de pauzes en daar hebben we er toch een paar van gehad. Gelukkig staat morgen maar een tocht van 20 km op het programma. Even uitblazen. Er zijn een aantal personen die weten dat ik tijdens het  wandelen wel eens een sigaarje rook. Helaas onderweg niks te vangen; geen enkele zaak die tabak verkocht. Maar toen we vanmiddag aankwamen in Navarrenx wist een van die jongens te vertellen dat hier een fantastische sigarenzaak was: Maison des Cigares.  Eerst maar eens  in een gewone zaak sigaren gevraagd; de mijne hadden ze niet. Toen bij dat Maison gaan kijken maar die waren gesloten. Vervolgens aan de overkant bij een andere zaak gevraagd of ze mijn sigaren hadden en ook daar hadden ze alleen maar van die kleintjes. En ik wil gewoon sigaren van La Paz . Maar die hadden ze niet.  Ik zou maar eens naar vraag moeten doen aan de overkant bij het Maison. Maar dat was gesloten. Nee dan moet je bellen zeiden ze. Dus dat maar gedaan. Er werd voor mij open gedaan en ze vroegen wat ik wenste. Nogal logisch: sigaren. Ja die hadden ze wel.  Ze liet me een paar mooie sigaren zien en de prijs die erbij stond beviel me wel: € 20 valt nog wel mee voor een doosje van 20 stuks hier in Frankrijk.  Helaas was dat een lelijke vergissing: dat was de prijs per stuk. Ik stond dus weer heel snel buiten zonder mijn dikke sigaren. De laatste drie etappes doen we het dan maar met de dunne sigaren. Ik weet zeker dat we in de Pied Le Port wel de juiste krijgen.

1. Ria en Frans:
    22 mei 2018
    Wat een pech met die sigaren! Maar als je dunne rookt heb je misschien meer zuurstof over in je longen; dat loopt makkelijker, denk ik. Bedankt voor alle
  2. Ria en Frans:
    22 mei 2018
    sorry, reactie is niet af!
    Wij gaan enkele dagen fietsen in Duitsland. Dit is mijn laatste reactie.
    Bedankt voor de leuke verslagen en foto's en kom compleet weer thuis aan. Het beste voor de komende dagen.
  3. Helma & Jaap:
    23 mei 2018
    Haha...dat is pech!!!!
    Wel goed voor je gezondheid....
    Wandel ze nog...de laatste etappes!
    Ik ken iemand die heeeel blij is als je weer thuiskomt!! Haha...
    Groetjes,
  4. Ben:
    23 mei 2018
    je moet een bijzonder mens zijn als de enige zorg die je hebt, zoals uit je verslag van deze pelgrimage spreekt, de dikte van de sigaar is die je ergens kan kopen. prijs je gelukkig dat je je om dit soort dingen blijkbaar zo druk kan maken. of zijn er nog andere inzichten tot je gekomen dan de beschikbaarheid van sigaren buiten de grote steden is Frankrijk ?
  5. Loek Halferkamps:
    24 mei 2018
    Ben,
    Af en toe moet je eens wat anders vertellen dan over het weer, mooie uitzichten en lekker eten!!