27 april 2022. Van Cadavedo naar Luarca. 18 km.

27 april 2022 - Luarca, Spanje

Wederom scheen de zon ons tegenmoet vanmorgen uit in blauwe hemel. En wederom begon het vanavond weer te regenen. Maar gelukkig waren we toen al lang binnen. Want we hadden tijdens het wandelen besloten om vandaag niet meer dan de helft van de voorgenomen route te wandelen. En dat is een kilometer of 15. Het zijn er een paar meer geworden maar dat komt omdat we nu op een plaats aangekomen zijn die erg mooi is en ook nog aan zee ligt. Zie ook de foto’s. Het kan zijn dat de foto’s er nog niet zijn want we hebben wat problemen met het netwerk hier. De route vandaag verliep voorspoedig: twee niet al te lange klimmetjes en afdalingen. Ook veel vlak gebied. Onderweg kwamen we bij een restaurant twee vrouwen tegen, ongeveer van onze leeftijd,(Zie de foto) en het merkwaardige aan een van deze vrouwen was dat ze op blote voeten in Crocs liep. Dat hadden we wel eens willen zien bij het stijle klimmetje dat direct na het restaurant begon. Lang daarna kwamen we er weer tegen in de albergueen en ze zei dat ze het ook niet gehaald had. Ze had een lift gekregen naar het eindpunt. Al met al een rustige dag en onze voetjes voeren er wel bij. Morgen gaan we het tweede gedeelte van deze etappe lopen en Hay kwam op het idee om nog 5 km erbij te plakken. Dan hebben we morgen 20 km en overmorgen idem dito. En de plaats waar we dan uitkomen schijnt ook wel erg mooi te zijn. We zullen het morgen zien.

1. Ria en Frans:
    27 april 2022
    Leuke foto's; vooral de twee filmsterren die jullie hebben ontmoet.
    Laat het je goed gaan!

Ria en Frans.
  2. Sjaak titulaer:
    28 april 2022
    Weej zien auk aan ozze pelgrims toch begonne gruese aus malags