3 mei 2019. Naar Irun (Spanje). 30km

3 mei 2019 - Irun, Spanje

Vanmorgen om 6:30 uur opgestaan en naar buiten gekeken: het was droog. Om 7:00 uur marcheerden we naar de bakker om een ontbijt te scoren en wat mee te nemen voor onderweg: het regende het heeft de hele morgen geregend tot een uur of 12.  Zoals al eerder gezegd hebben we de beschikking over een track op onze telefoon, een routebeschrijving waar we niks mee kunnen, en we hebben ook nog een foto gemaakt van de landkaart die bij Andre in de gîte hing. Maar uiteindelijk volgen we een route die gemarkeerd wordt door een schelp. En laat ons die nu in de steek laten in de plaats Ascain.  Hier waren we gewoon de weg kwijt. Navraag gedaan bij een voorbijganger en het VVV kantoor en die wezen beiden in een richting waarvan wij dachten dat dat niet goed was. Want dat ging langs een grote weg en daar houden wij niet van. Een stuk verder zijn we dan ook van die grote weg af gegaan in de hoop dat we de schelpjes weer tegen kwamen.  En we hadden geluk, we vonden ze weer. Al met al was dit best een mooie tocht, ook in de regen, maar het ging zoals gewoonlijk weer berg op en berg af. Ik denk dat dat wel de hele tocht zo zal blijven. Tegen vier  uur staken we de grens over tussen Frankrijk en Spanje en een half uur later arriveerden we in onze overnachtingsplaats:  60 bedden en het zit helemaal vol. Dat zal wel een onrustige nacht worden. Zojuist prima gegeten: een pelgrimsmenu inclusief drie glazen wijn,  een voorgerecht, hoofdgerecht en toetje voor alles bij elkaar € 27 voor twee personen. Wij klagen niet. Het weer voor morgen ziet er in ieder geval goed uit en de deskundigen vertellen ons dat het alweer een stevige klim gaat worden naar de volgende plaats. Daarover morgen meer.

1. Connie:
    4 mei 2019
    Het oversteken van de grens met Spanje is weer een mooie stap op jullie route.
    Het klinkt of jullie er bijna zijn, maar er moeten nog heel wat kilometers gemaakt worden voor het uiteindelijke doel bereikt is.
    Geniet er van en hopelijk word het wat beter weer.