5 mei 2019. Naar Zarautz 22km

5 mei 2019 - Zarautz, Spanje

Met een heerlijk zonnetje begonnen we vanmorgen aan een lichte klim naar boven toen we SAN Sebastiaan uitliepen. Boven aangekomen hadden we een prachtig vergezicht over de zee en een gedeelte van de dag blijven we dat uitzicht ook hebben. Een prachtige tocht.  De afgelopen dagen hebben we steeds in hostels overnacht en dat heeft als voordeel dat je er je was kunnen doen en je gewoon je gang kunt gaan. Het nadeel is wel dat je meestal met meerdere personen op een kamer slaapt. Eergisteren in Irun met 30 personen op een kamer en vannacht maar met vier personen op  een kamer. Maar nu hebben we een echt hotel. Het voordeel daarvan is wel dat je je slaapzak niet hoeft uit te rollen, dat je lekkere handdoeken hebt om je  af te drogen na het douchen,  dat je morgen voor een paar euro een ontbijt krijgt wat meer inhoud dan stokbrood met jam en een mok koffie maar hier kun je niet even je was doen.  Maar voor een kamerprijs van € 40 kun je ook niet alles verwachten.  Het nadeel van een hostel hier in Spanje is dat je niet kunt reserveren. Je komt maar gewoon, zeggen ze in het hostel als je ze belt, en je ziet maar of er plek vrij is. Aangezien wij redelijk snelle lopers zijn en vroeg arriveren, vinden we meestal wel plek.  We zullen het morgen wel weer zien.  De temperatuur overdag is hier ongeveer 15° en om te wandelen is dat perfect. Maar als je stil zit en de zon is weg dan wordt het toch wel een beetje fris. Maar dat is nog altijd beter dan de hagel die ik gisteren op een foto in Broekhuizen heb gezien. Een beetje winter in Limburg begrijp ik.  Morgen wordt het hier 18° en volop zon; dus wij klagen niet.

1. Anita:
    5 mei 2019
    Prachtige omgeving. Genieten zo te zien. Groetjes anita
  2. Elma en Lei:
    6 mei 2019
    Jullie moeten wel hartstikke fit zijn als jullie terug komen. Elke dag een verrassing hoe je slaapplaats is en wat je te eten krijgt en.... hoe de route verloopt. Het is in elk geval niet saai! Hopelijk blijft het bij die ene blaar. Nog veel wandelplezier.
  3. Letty Sonnemans:
    6 mei 2019
    Inderdaad prachtige omgeving aan de foto’s te zien. We zitten bij de Starbucks en hebben eindelijk goede WiFi, zodat we ze nu op ons gemak kunnen bekijken. Naast ons hotel ligt trouwens een winkel waarop staat “Cuban cigars”. Ik weet niet precies waarom me dit aan Loek doet denken. Heel veel wandelplezier gewenst. Letty & Ton