7 mei 2019. Naar Markina. 21km

7 mei 2019 - Markina-Xemein, Spanje

Het weer vandaag:  het zonnetje schijnt maar er is lichte bewolking. Temperatuur 22°. Over de route is niet veel speciaals te vertellen want ze lijkt veel op de andere routes behalve dat we de zee niet meer gezien hebben. We gaan een beetje land inwaarts. Langzaam leren we onze medereizigers kennen. Daar heb je een Engelsman met zijn dochter, ook loopt loopt er een Amsterdammer van 69 mee met zijn zoon en tenslotte twee dames uit Brabant. O ja, ook nog twee oudere dames uit Duitsland en die  gaan ook op dezelfde dag terug als ons in het zelfde vliegtuig naar Düsseldorf.  We zullen ze morgen wel weer tegen komen want dan zitten we in een hostel met 60 bedden. Ook kwamen we vandaag een groep van acht fietsers tegen die dezelfde route rijden. Nou die had je moeten zien knüren op de hobbelweggetjes. Berg op ging al helemaal niet: afstappen en duwen en bergaf lukte ook niet altijd. We zijn zeker drie uur lang met elkaar opgetrokken want met de fiets gingen ze niet sneller dan wij met onze twee voeten. Vanavond zitten we in een kleine privé hostel met maar 10 of 12 bedden en op dit moment hebben Hay en ik een hele kamer voor ons alleen. Eindelijk weer eens rustig slapen.

1. Letty Sonnemans:
    7 mei 2019
    Jullie hebben al aardig wat kilometers in de benen, dat kunnen wij (nog) niet zeggen. Maar vanaf morgen gaat dat veranderen. Het weer is hier tot nu toe ook helemaal prima. Wandel ze!!
    Groetjes Letty & Ton
  2. Ria en Frans:
    8 mei 2019
    Volgens mij hebben jullie prachtige wandelingen op het programma staan; als ik het goed begrijp hebben jullie ook prachtig weer. Houden zo!
    Vanmorgen heb ik, samen met een buurman, een route van 10 km gelopen. Het was een prachtige route, maar de temperatuur was slechts 9 graden! Net voor het einde van onze tocht begon het ook nog behoorlijk hard te regenen; wat het weer betreft was de middag beroerd.
    Ik zou zeggen, wandel nog maar lekker in Spanje en geniet van het landschap en de (waarschijnlijk) fijne temperaturen!