Dag 28 woensdag 24 mei

24 mei 2017 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Vandaag de laatste etappe. En zoals gewoonlijk begonnen we  weer met een forse klim naar boven. Dit keer bijna 500 m de lucht in! Boven stond ik op apegapen. Het was best wel warm en  uit de klep van mijn pet blijf het maar druppelen. En dat was niet van de regen want het zonnetje scheen heerlijk. Na een niet al te lange tocht zagen we in de verte onze eindbestemming al liggen. Een grote rots midden in het landschap en daarboven op een toren zoals we die kennen uit de film van de Lord of de Ring. Zie ook de foto. Eindelijk aangekomen onderaan het dorp maakte Hay de nuchtere opmerking: dit is helemaal niet Le Puy en Velay, dit is Polignac! Wij blij met een dooie mus. Nou ja we zijn toch het dorpje in gelopen, daar wat gedronken en vervolgens nog 5 km door gewandeld. En uiteindelijk zagen we Le Puy dan toch liggen.  Al wandelend door de buitenwijken kwamen we aan op de camping waar wij onze tenten nu hebben opgeslagen. Maurice heeft een kilometer verderop een jeugdherberg gevonden en vanavond om 19.00 uur ontmoeten we elkaar voor de kathedraal. Dan gaan we de stad even  bekijken en wat eten. Morgen gaan we de stad goed bekijken. Mochten er zich nog leuke voorvallen voordoen dan zal ik dat vanavond nog wel aanvullen. We hebben hier internet en Hay heeft dus nog wat foto's geupload. Het schijnt dat er vanavond een licht show is te zien in de stad en dat willen we natuurlijk ook meemaken.

1. Ria en Frans:
    24 mei 2017
    Prachtige foto's!
    Geniet nog van de komende dagen.

Groetjes van Ria en Frans.
  2. Marga en Thei:
    25 mei 2017
    Zijn weer terug uit Portugal en waren "verstoken"van internet (geeft wel rust).
    Proficiat met het resultaat,ikzal hem koud zetten.gr.
  3. Marijke en Rein:
    28 mei 2017
    Beetje laat, maar alsnog
    HARTELIJK GEFELICITEERD met jullie GEWELDIGE PRESTATIE!!!