Dag 29 donderdag 25 mei

25 mei 2017 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Gisterenavond en vanmorgen hebben we Le Puy bekeken. Een gezellig en druk stadje van ongeveer 20.000 inwoners.  Het bekijken waard was de kathedraal die erg hoog op een heuvel ligt in de stad, een kerk die boven op een rots is gebouwd en een standbeeld van de heilige maagd Maria eveneens boven op een rotspunt. Vanuit de kathedraal vertrekken iedere morgen een aantal pelgrims die dan eerst de zegen krijgen van pastoor. Gisterenavond was er in lichtshow die deze bezienswaardigheden  kleurrijk verlichte. We hebben besloten om morgenmiddag de trein te nemen naar Lyon en vandaaruit  te vliegen naar Düsseldorf. Ik maak me wel een beetje zorgen want ik heb geen paspoort bij me en dat is niet zo slim. Maar goed we zien wel wat dat gaat worden. Nog even wat statistiek: aantal dagen gelopen: 27.  Totaal afgelegde afstand: 620 km. Gemiddeld per dag gelopen: 23 km. Alle stijgingen bij elkaar opgeteld: 5000 m waarmee we de Mont Blanc overstegen hebben. Helaas ook 4000 m gedaald en dat beschouw ik als verlies van energie. Maar ja dat kan niet anders. Totaal aantal sigaren gerookt: 180. Daarom kwam ik ook altijd als laatste aan boven op de top. Vanavond nog een keer lekker uiteten met ons drieën en morgen gaat Maurice alleen op pad. Wel met splinternieuwe schoenen want die heeft hij vandaag gekocht. Wij wensen hem veel succes en veel sterkte. Hij was een fijne reisgenoot. Als alles goed gaat komen we morgenavond  omstreeks 22 uur aan in Düsseldorf. Hiermee sluit ik voor dit jaar onze blog en ik bedank jullie allen voor de hartverwarmende reacties en de getoonde belangstelling. Volgend jaar meer.

1. Thea Rongen:
    25 mei 2017
    Jullie ook bedankt voor de mooie verhalen en de geweldig mooie foto's. Goede terugreis.

Groetjes Thea en Jac
  2. Marlies:
    25 mei 2017
    Hallo Loek en Hay, ich heb genote van de verhaole en prachtige foto's.
    Erg vuuel herkenning, waodoor mien eige herinneringe waer gans truuk kwame! Le Puy is ein prachtige stad, met waal hiel vuuel trappe hè? Gelökkig haet nôw alles good gegaon met de veutjes en de res.
    Ich wins uch ein hiele gooije truukreis. En haopelik geit det zônger paspoort lukke. Groetjes van Marlies oet Tegelen
  3. Letty Sonnemans:
    25 mei 2017
    Hallo heren, ook wij hebben genoten van jullie belevenissen en verhalen. Hopelijk gaat de terugreis ook zonder paspoort lukken.

Groetjes van Letty & Ton
  4. Elma en Lei:
    25 mei 2017
    Succes met de terugreis! Het was leuk jullie belevenissen te lezen.
  5. Truus:
    25 mei 2017
    Goede terug reis naar huis en hopelijk volgend jaar weer zo'n leuke verhalen. groet Truus en Dré
  6. Ria en Frans:
    25 mei 2017
    Wij hopen dat jullie een prettige terugtocht hebben en bedankt voor de leuke en interessante brieven.
    Tot ziens of tot horens.

Groetjes, Ria en Frans.
  7. Anita:
    25 mei 2017
    Een goede terugreis gewenst morgen. Hopelijk kom je door de douane Loek. Tip om misschien Niels een kopie van paspoort te laten faxen als dat ergens mogelijk is. Maurice een goede voortzetting gewenst en nog veel wandelplezier. Genoten van jullie belevenissen en verhalen. Net of je er een beetje bij bent. Groetjes voor jullie alledrie