Dag 4 naar Bazancourt

4 mei 2016 - Bazancourt, Frankrijk

We zijn er weer. In Bazancourt. Nadat de Belgen vannacht het hele bos, nee het hele Ardense woud hebben omgezaagd met hun gesnurk zijn we omstreeks negen uur vertrokken. Nou over de reis valt verder niet veel te vertellen behalve dan dat het weer prima was. Maar een leuk verhaaltje is het volgende:  de Belg die jullie eerder op de foto hebben gezien met zijn karretje, die haalden we in en soms haalde hij ons in en dan haalden wij hem weer in al naargelang wij pauzeerde of hij pauzeerde. Maar op een gegeven moment zagen we hem voor ons stilstaan op een heuvelrug. Toen we dichterbij kwamen zagen we dat hij een compleet hert van wel 30 kg op zijn wagentje had gegooid want dat had hij gevonden langs de weg. En dat wilde hij verkopen in het dorp waar we naartoe gingen.  We zijn hem een stuk verder kwijt geworden dus wat daar uit geworden is dat wij weten we niet. Nog leuk om te vertellen: toen we ergens in een dorpje waar we doorheen liepen plotseling naar binnen werden geroepen door een mevrouw die riep: wil je koffie? Oh ja dat wilden we wel en daar hebben we lekker aan de koffie met koek gezeten. En toen de koffie op was kwam de  Aqua vite op tafel. En die was uit 1974 met andere woorden 42 jaren oud. Nou dat was niet mijn smaak maar om 12.00 uur 's middags was dat wel even een lekker tussendoortje. We zijn nu aangeland in Bazancourt waar we logeren in een herenboerderij. Ondertussen de was gedaan en gedoucht en nu zitten we lekker achter in de tuin in het zonnetje. Wachten tot de gastheer content ons in pils je aanbiedt. Maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik denk dat we maar eens het dorp in moeten gaan. Tot morgen.

1. Nelly:

groetjes
    Nelly
  2. Truus:
    4 mei 2016
    Nou Loek als je dat hout wat die 2 gezaagd hebben mee naar huis neemt heb je wintervoorraad hout genoeg. Groet Truus
  3. Letty Sonnemans:
    5 mei 2016
    Goed bezig heren. Het lijkt mij een super mooie ervaring. Ga zo door zou ik zeggen.

Groetjes, Letty