8 mei 2022. In Santiago de Compostela

8 mei 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanmorgen een beetje uit kunnen slapen en na een ontbijtje zijn we rustig naar het treinstation gewandeld om uit te zoeken waar de bussen vertrekken naar het vliegveld. Die bus vertrekt dus niet vanaf het station maar op een andere plaats. Dat hebben we wel vaker meegemaakt, ook in Frankrijk. Daarna zijn we de stad in gelopen waar het stervensdruk was. Allemaal dagjestoeristen op zondag natuurlijk. Tot mijn verbazing stond er geen rij om de kathedraal te bezichtigen dus wij schoten snel naar binnen. Het beroemde wierookvat hing aan het plafond en was helemaal niet zo groot als wij dachten: een flinke grote emmer. Zie ook de foto. Nu heb ik me laten vertellen dat ze die niet iedere mis meer op en neer zwaaien door de kerk. Hiervoor moet je wel even € 400 bij elkaar leggen en dat zien we niet zo zitten. Ook hebben we een ticket gekocht voor de bus naar Fisterra. morgen en dat is een geheel verzorgde reis. De gewone lijnbus doet er twee in half uur over en natuurlijk ook weer 2 1/2 uur terug zodat je vijf uur in de bus zit om daar wat rond te gaan kijken. Dat zien wij niet zitten en hebben dus maar een compleet verzorgde rechtstreekse reis gekocht. Het is hier vandaag 30° en we zijn blij dat we niet zijn gaan wandelen.

1. Elma en Lei:
    8 mei 2022
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Santiago. Lijkt ons alles bij elkaar een pelgrimstocht die de moeite waard is. De natuur, het asfalt, de ontberingen, de leuke contacten, de diverse onderkomens, het al dan niet lekkere eten, de wijn etc. Nog fijne dagen en een goede terugreis!
  2. Riny:
    8 mei 2022
    Top prestatie Loek en Hay, gefeliciteerd! Geniet maar in Santiago en Fisterra.......Nog fijne dagen. Bedankt voor jullie mooie en bijzondere reisverhalen, en een goeie terugreis toegewenst. Gr. Gerard en Riny
  3. Ria en Frans:
    8 mei 2022
    Fijn dat jullie met deze hitte niet meer hoeven te wandelen. Een stad eens op je gemak bekijken is ook wel eens leuk! Ria en ik vertrekken dinsdag voor een korte vakantie. We komen vrijdag a.s. terug, maar hoe laat we thuis zijn weet ik niet. Zijn we aan de late kant, dan komen we niet naar je verjaardag: we spreken dan wel een eventuele andere datum af. Zijn we relatief vroeg thuis, dan komen we nog naar Neer. In elk geval alvast een prettige verjaardag toegewenst!
    Groetjes en nog een prettig verblijf in Santiago. Tot morgen. (denken wij)

Ria en Frans.
  4. Wim Spaubek:
    9 mei 2022
    Hat en Loek,
    Van harte proficiat met het behalen van jullie doel: Santiago.
    Groeten Tilly en Wim Spaubek
  5. Helma & Jaap:
    10 mei 2022
    Gefeliciteerd van ons met het bereiken van jullie eindbestemming!