6 mei 2022. Van Sobrado naar Goimil. 23 km.

6 mei 2022 - Goimil, Spanje

Met pijn in het hart verlieten we het klooster en onze abt vader Lorentz. Die hebben we helaas niet meer gezien. Maar we zullen in gedachten aan hem denken want het was een fijne man. Je kunt wel merken dat het warmer wordt want vandaag was het meer dan 20° en het wandelen over asfalt valt dan niet mee in de brandende zon. Tegen 14:30 uur in de middag zijn we aangekomen bij onze schitterende overnachtingplaats. We zijn met ons drieën en er is geen enkele pelgrim meer bijgekomen. Logisch als je bedenkt dat dit een niet veel bewandelde route is. De meeste pelgrims die we zagen namen achter Boimorto de andere afslag waarmee je veel eerder op de Camino de Frances komt. En dat willen we juist niet. De Mevr. van deze Albergue heeft vanavond heerlijk voor ons gekookt en met een flesje wijn erbij was het weer genieten. Zie ook de foto. Morgen de laatste 30 km (zal wel weer wat meer zijn) naar Santiago. Na veel gedoe hebben we twee vluchten kunnen regelen: één vanaf Santiago naar Stansted (Londen) en vanaf Londen naar Eindhoven. Daar verwachten we tegen negen uur in de avond aan te komen zodat we omstreeks 11 uur met de trein in Venlo arriveren. Maar hoe dat gaat lopen vertellen we volgende week dinsdag wel want zondag en maandag gaan we Santiago eens goed bekijken. Morgen wordt het 25° en Mette zei dat het 90% asfalt wordt. Ja ja je moet er als pelgrim wat voor over hebben.😄

Tot morgen.

1. Ria en Frans:
    6 mei 2022
    Fijne temperatuur, 20 graden. Alleen jammer van dat vele asfalt.
    We wensen jullie zaterdag een fijne wandeltocht toe, ook al is hij wel erg lang.
    Tot morgen!
    Ria en Frans.
  2. Anita:
    6 mei 2022
    Succes met de laatste loodjes . Geniet van de aankomst in santiago. Trots op jullie.
  3. Marlies:
    6 mei 2022
    Hallo Loek en Hay, geneet morge van de letste kilometers nao Santiago. En as geej nag nao de pelgrimsmis gaot,geneet dén zeker van het indrukwekkende wierraukvaat wat door de cathedraal wuurdt gezwingeld.
  4. Letty Sonnemans:
    7 mei 2022
    Loek en Hay, een knappe prestatie die jullie hebben geleverd. De aankomst morgen zal wel met dubbele gevoelens gepaard gaan, aangezien meestal de reis er naartoe belangrijker is dan het doel. Nog heel veel mooie laatste wandelkilometers gewenst en geniet van jullie aankomst morgen in Santiago.
  5. Elma en Lei:
    7 mei 2022
    Morgen de laatste loodjes. Een voorspoedige tocht gewenst en geniet van deze laatste etappe.