9 mei 2022. Uitstapje naar Finisterra

9 mei 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Keurig om 9:00 uur werden we opgehaald door de busmaatschappij die de reis organiseerde naar Finisterra . De eerste stop was bij een mooie oude Romeinse brug. (Zie foto) de tweede stop was in Muxia waar niks te beleven viel. Daarna ging de reis naar Finisterra en de kaap bij Finisterra . Daar hebben we eindelijk paella kunnen eten. Heerlijk veel vis uit de Atlantische Oceaan en een lekker glaasje witte wijn erbij. De reis ging verder naar een mooi waterval en vervolgens een graanschuur waar we niet van wisten wat we daarvan moesten denken (geen foto). Het stelde dan ook niks voor. De laatste stop was in Santiago zelf waar we een uitleg gekregen over het bakken van taarten en andere lekkernijen. En uiteraard alles proeven. Al met al een leuke dag. Nog wat kleins gegeten in de stad en ter afsluiting van de hele reis heb ik een cognac besteld. De ober schonk het glas halfvol! Ik dacht dat dat wel een eens een dure cognac kon worden. Uiteraard was het geen Remy Martin VSOP maar hij smaakte best wel. Op de rekening stond € 2,80!! Het weer: nog steeds 28° met een frisse wind erbij. Morgen nog een kort verhaaltje met wat statistische gegevens en dan is het einde wel inzicht.

ps: de laatste foto is van Santiago by night

1. Ria en Frans:
    9 mei 2022
    We hebben weer genoten van de prachtige foto's. Fijn dat jullie heel mooi weer hebben.
    Wij wensen jullie nog een paar fijne uren toe in Spanje en we hopen natuurlijk dat jullie een voorspoedige terugreis hebben. Dit is onze laatste reactie. De laptop gaat een aantal dagen op slot! Het allerbeste toegewenst!
    Ria en Frans.