2018 dag 10 donderdag 3 mei

3 mei 2018 - Livinhac-le-Haut, Frankrijk

Ik heb ontdekt dat ik jullie steeds de verkeerde naam heb voorgeschoteld van ons einddoel. Dat moet precies zijn: Saint Jean Pied Le Port. Een hele mond vol. Vandaaruit vertrekken heel veel mensen die dan de Pyrineeen oversteken om daar de Camino Francès te beginnen maar ik denk niet dat wij die gaan lopen want die is stervensdruk. Wij zaten te denken aan de Camino del Norte. Goed, vanmorgen zijn we omstreeks acht uur vertrokken uit het fantastisch mooie plaatsje  Conque. In drie kwartier tijd hebben we een hoogteverschil overwonnen van 300 m. En daarmee bedoel ik alleen maar naar boven naar boven naar boven. Vijf keer de kerktoren van Neer naar boven. Het was een uitputtingsslag. Gelukkig was de rest van de tocht een beetje vlakker en na zeven uur wandelen  kwamen we aan in het dorpje Livinhac. Daar hebben onze intrek genomen in de plaatselijke gîte communaal waar we nog met 10 andere Fransen aan tafel zaten. Het eten was niet om over naar huis te schrijven maar het toetje: een grote dikke appeltaart maakte weer veel goed zodat we onze buik toch lekker vol hebben. Helaas was er geen wijn maar die mochten we zelf in de plaatselijke winkel gaan kopen. Dat hebben we dus gedaan en voor vier euro een lekkere fles wijn gescoord. Het is lang niet meer zo koud; ik denk dat het nu nog 12° is buiten en dat is goed vol te houden. Nog even de was afnemen en opruimen en dan leggen we om 9.00 uur weer in bed. Morgen gaan we naar Figeac en dat is de laatste trip van Nelly. Zij neemt daar de bus terug naar het beginpunt.  Morgen verder. Nog Speciaal voor Christel: de nieuwe sokken gaan als een trein. Nog bedankt aan de rest van het team.

1. Christel:
    Hoi Loek,
    Goed om te lezen dat de sokken prima bevallen!
    Succes met de rest van de reis.
    Christel
  2. Nathalie:
    4 mei 2018
    Haha Loek. Ik geniet elke ochtend weer van je verhalen! Veel succes nog.

Groetjes,

Nathalie
  3. Ria en Frans:
    4 mei 2018
    De verslagen zijn leuk en er zijn ook erg mooie foto's bij.
    Blijf afzien en genieten.
    Wij zien niet af en genieten van het prachtige weer dat nog wel even aanhoudt.
    Groetjes.