2018 dag 8 dinsdag 1 mei

1 mei 2018 - Golinhac, Frankrijk

Vannacht werd ik wakker met een zeurende tandpijn. Daar was ik niet zo blij mee maar na een Ibuprofen kon ik weer verder slapen. Vandaag niet veel last van gehad. Hay heeft ook een petit malheur: zijn maag en darmen spelen hem danig op. Alleen Nelly heeft niks  maar zij is dan ook van het sterke geslacht! Toen we vanmorgen vertrokken was het een beetje druilerig weer en de zon kwam er af en toe een beetje door. Gelukkig hebben niet het weer wat jullie in Venlo hebben gehad want daarvan heb ik gehoord dat dat niet veel soeps was. In ieder geval was de regen niet genoeg om de regenbroek aan te trekken. Na een half uur wandelen kregen  we een beklimming van de eerste categorie te verwerken: stijl naar boven over een uitgesleten modderpaadje en klets nat van de regen; onze broek zag er, toen we boven waren, niet meer uit. Die hebben we zojuist dus ook maar eens gewassen. In de gîte waar we nu aangekomen zijn werkt alles heel praktisch: ze schrijven jouw naam op de deur en daar mag je gewoon naar binnen.  Niemand die wat zegt want er is ook niemand. Je neemt gewoon je intrek en gaat je douchen en kleertjes wassen en wachten op zeven uur in de avond want dan valt er pas laat te bikken.  Doordat we vandaag en morgen bijna 25 km gaan lopen of hebben gelopen, zijn we één dag voor op ons schema. Inmiddels hebben Hay en ik wel besloten dat we niet verder gaan dan St Pied le Port en niet de resterende vijf dagen naar de kust gaan lopen. Mocht het allemaal verlopen zoals we ons dat nu bedenken en niemand wordt  ernstig ziek dan komen we omstreeks de 27e mei naar huis. Maar eerst maar eens de etappe van morgen.

1. Anita:
    1 mei 2018
    Veel beterschap gewenst voor de zieke boeg.
    Ja, ja het sterke geslacht,zo zie je maar weer.
    Hier was het herfst en inderdaad zondagnacht bar en boos.
    Prachtige foto's. Fijne voortzetting.
    Groejes Anita.
  2. Helma & Jaap:
    3 mei 2018
    Auk weer zo'n prachtige foto's. 't veurjaor kump se euveral taege.