24 april 2022. Van Gijon naar Avilés 26 km

24 april 2022 - Avilés, Spanje

Toen we vanmorgen de gordijnen opentrokken zagen we een stralend blauwe lucht. Hé hé, eindelijk goed weer. Na 3 km waren we in de buitenwijken van Gijon en  nu daar zagen we een verschrikkelijk lelijk industriegebied: roestige grote schuren, grote hopen zwarte steenkool, rokende schoorstenen en nog veel meer troep. En dat alles tegen een achtergrond van de besneeuwde bergtoppen van de Picos de Europa. Wat een contrast. Een en ander kun je ook zien op de foto. Gelukkig daarna een lang stuk door mooie natuur maar helaas daaropvolgend weer een stuk met veel industrie. Zelfs tot aan Avilés.  Avilés is wel een hele mooie stad met gezellige straatjes en leuke pleintjes.  Inmiddels hebben we de 100 km bijna gehaald en ik moet zeggen dat we er allebei geen moeite mee hebben. De drukte op deze Camino valt reuze mee: als we 10 wandelaars op een dag tegen komen dan is het veel. Vanavond slapen we in een zogenaamde Albergue waar plaats is voor 45 personen in een grote zaal maar ik denk dat er niet meer dan 10 personen aanwezig zijn. Kosten: negen euro voor de overnachting. Een ontbijt zitten niet bij maar voor een paar euro krijg je in ieder café wel koffie, jus d’orange en wat broodjes en daarmee kunnen we vooruit.
Tot morgen.

1. Truus:
    24 april 2022
    Hallo Loek en Hay, het landschap lijkt op Zuid Limburg uitgezonderd die fabrieken natuurlijk. Fijn dat het weer opgeknapt is Maja het is een pelgrimstocht hè met ontberingen. Fijne wandeling verder en we kijken iedere avond uit naar het wandelverslag. Groet Truus
  2. Ria en Frans:
    24 april 2022
    Leuk verslag! Het landschap ziet er gevarieerd uit en wat roest hoort er bij. Ik ben langzamerhand ook aan het roesten....... . Leuk ook dat je op jullie pelgrimstocht goedkoop kunt overnachten en ontbijten.
    Hopelijk hebben jullie maandag weer een leuke etappe! Groetjes van Frans en Ria.