Dag 12 maandag 8 mei

8 mei 2017 - Glux-en-Glenne, Frankrijk

Het pweer vandaag: droog, bewolkt en circa 10°. Ideaal wandelweer dus. En gewandeld hebben we vandaag. Totaal afgelegde afstand 27e kilometer maar dat is nog niet zo erg. Dat valt nog wel te doen. Maar we zijn vandaag 2000 m in hoogte gestegen en ook weer 1800 m  afgedaald. Met andere woorden netto zijn we maar 200 m gestegen, maar die 2000 m naar boven die voelen we nu in de kuiten. Dat was een vette klim. Dit was inderdaad de zwaarste etappe tot nu toe maar ook de mooiste. Halverwege zijn we bij in snel stromend beekje uitgekomen en daar hebben we zeer zeker anderhalf tot 2 km langs op gelopen. Nou ja gelopen!  Het was klauteren en klimmen over rotsblokken, springen over de beek en af en toe door het water baggeren. Op een gegeven moment kwamen we bij een punt waar de beek wel 3 m breed was en daarom lagen er een paar dikke stenen in het water. Hay sprong als een klipgeit over de stenen heen  en Loek dacht, dat doe ik ook wel. Mooi niet.  Ik roetste uit en belandde met mijn knieën en voeten in het water. Na mij kwam Maurice en die dacht: dat zal mij niet gebeuren, maar ook hij belandde met zijn schoenen in het water. Alle twee natte voeten. Nu zitten we in een prachtig dorpje (zie foto) hoog in de heuvels met een fantastisch  onderkomen. Er is zelfs een wasmachine en een droger en daar maken we gretig gebruik van want een en ander begin toch wel langzaam te ruiken. Vanavond kunnen we eten in het dorp en morgen vroeg een Engels breakfast. Want de eigenaresse van dit allemaal is een Engelse en die heeft ons een Engels ontbijt beloofd. We zijn benieuwd. Morgen 17 km voor de boeg en dat valt dus wel weer mee. Tenzij we weer 2000 m moeten klimmen. Maar dat horen we morgen wel weer. Nog even het volgende: de foto's met plaatsnamen zijn alleen maar de plaatsnamen waar we overnachten!