2018 dag 32 vrijdag 25 mei

25 mei 2018 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Zo, het zit erop. Vandaag de laatste etappe van 22 km gelopen en het is nu wel genoeg: in 32 verschillende bedden geslapen, in 32 verschillende restaurants gegeten, 32 keer een onderkomst gereserveerd, enzovoort. We hebben ervan genoten maar dit was lang genoeg.  Voor de statistiek: we hebben bijna 820 km gelopen, per persoon hebben we ongeveer € 50 per dag uitgegeven inclusief alle reiskosten en onze schoenen zijn versleten. Nieuwe kopen dus.  Saint Jean Pied Le Port is een stadje met een oud gedeelte (bovenste gedeelte) en een nieuwe gedeelte. Het oude gedeelte lijkt een beetje op Valkenburg met veel winkeltjes met snuisterijen en prullaria die je niet nodig hebt. In de gîte waar we nu zitten, slapen we met 16 personen op een grote zaal dus dat zal wel een gesnurk van jewelste worden maar gelukkig hebben we morgen de hele dag  om in trein, bus en vliegtuig te kunnen slapen. De reis terug ziet er als volgt uit: omstreeks 8.30 uur pakken we de bus naar Bayonne want er wordt aan het spoor gewerkt en dus gaat er geen trein. Vandaaruit pakken we de trein naar Biarritz en vanuit Biarritz kijken we wel hoe we op het vliegveld komen. Mogelijk ook een bus maar anders de taxi want dat is maar 6 km.  Van daaruit vliegen we naar Brussel Zuid en geloof het of niet maar vanaf Brussel Zuid gaat een Flixbus rechtstreeks naar Luik, Maastricht, Roermond en Venlo. Die doet er dan wel vier uur over (net zo lang als de trein) maar die kost maar € 10 per persoon terwijl de trein € 40 per persoon kost. Mooi meegenomen. Tegen  een uur of zeven in de avond verwachten we in Venlo aan te komen. Hay en ik bedanken alle lezers voor hun leuke reacties  en we zeggen maar: tot volgend jaar.

PS:  eindelijk weer goeie sigaren gevonden in Saint Jean Pied Le Port!

1. Lucienne:
    25 mei 2018
    Tot morgen ... en goede reis
  2. Anita:
    25 mei 2018
    Tot morgen en een goede terugreis. Geniet nog van jullie laatste avond samen.
  3. Ron:
    25 mei 2018
    Fijne truuk reis en geneet van dien sigaerke.
  4. Helma & Jaap:
    Gooje truukreis gewins!
  5. Wiel Derikx:
    Heren,
    Het 8waren weer mooie verhalen met mooie vergezichten. Kom goed thuis en dank voor de avonturen.
  6. Letty Sonnemans:
    25 mei 2018
    Dag heren, een topprestatie hebben jullie neergezet. Petje af. Nu rest ons nog jullie een goede thuisreis te wensen. Groetjes Letty & Ton
  7. Marga en Thei:
    25 mei 2018
    Proficiat!! En een goede thuisreis.
  8. Truus:
    25 mei 2018
    Gooje truukreis samen en geneet nog van dien Franse Sigaren.
  9. Wim Spaubek:
    26 mei 2018
    Proficiat.
    Tilly en Wim Spaubek
  10. Thea Rongen:
    27 mei 2018
    Knap van jullie hoor! Bedankt voor de leuke verhalen!
  11. Winand Vermazeren:
    28 mei 2018