18 mei 2019. Naar Llanes. 14 km

18 mei 2019 - Llanes, Spanje

Het Mexicaans eten gisteravond was uitstekend. Een lekker soepje vooraf (dat krijgen we bij bijna nergens) en daarna een flink bord gevuld met salade, vlees, aardappelen en nog wat toeters en bellen. Tenslotte een toetje en het feestmaal was compleet. Niks mis mee voor € 12 inclusief twee flessen wijn voor zes personen. Daarna  nog een extra fles wijn besteld en samen met drie Duitsers hebben we die ook nog maar soldaat gemaakt. Goed geslapen. Vanmorgen zijn we vertrokken in regen, wind en kou. En het heeft de hele dag geregend. We hebben besloten om niet verder te gaan dan het plaatsje Ribadesella en dat is nu nog 34 km verwijderd. Dus nog twee etappes van 17 km. Langzaam afbouwen. We hadden wel door kunnen lopen maar dan kom je op een plaats waar geen verbindingen zijn, geen trein, geen bus, niks. Dus hebben we vanmiddag een kaartje gekocht in het busstation in Llanes, waar we nu zijn, en hoeven we daar alvast niet meer voor te zorgen. Inmiddels is het wel  droog maar koud.  We zitten duidelijk aan de verkeerde kant van Europa want in Venlo is het goed weer. Zojuist hebben we eindelijk weer een pizza kunnen eten en we moeten zeggen: dit was een uitstekende pizza met een paar prima glaasjes wijn erbij hebben we de buik goed vol gekregen. Llanes is een mooi stadje waar het in de zomer best wel druk zou kunnen zijn want  er liggen veel hotels en overnachtingsmogelijkheden en het heeft een leuke haven en een mooi strand. Helaas is het weer er niet naar en ook deze zaterdag is het niet druk in de stad. De vooruitzichten voor morgen zien er redelijk goed uit: tot twee uur in de middag blijft het droog en we hopen maar dat dat klopt. Het is nu bijna 10 uur in de avond en nog steeds licht.  Maar het wordt tijd om te gaan slapen want om 10:00 uur gaan de deuren op slot en moet je binnen zijn in dit hostel.

1. Ria en Frans:
    18 mei 2019
    Jammer dat jullie zo'n vervelend weer hebben. Hier in Nederland was het vandaag prachtig. Ik heb een stevige wandeling gemaakt en ik was blij dat ik "dun"gekleed was, zo warm was het. Als ik het goed begrijp, lopen jullie nog zondag en maandag en dan volgt dinsdag de terugreis naar huis. Ik zou zeggen: nog een paar prettige wandeldagen en alvast een voorspoedige retourreis toegewenst, ook namens Ria.
  2. Letty Sonnemans:
    18 mei 2019
    Balen die regen. Wij waren hem na een dag ook al zat en hebben de zon maar weer opgezocht. Geniet nog van jullie laatste dagen, dan doen wij dat ook.

Groetjes, Letty & Ton
  3. Thea Rongen:
    19 mei 2019
    Mooie foto's van het landschap. Mooie omgeving daar.
    Gr.
  4. Anita:
    19 mei 2019
    Geniet nog van de laatste dagen.
  5. Elma en Lei:
    19 mei 2019
    Mooie foto's! Hopelijk hebben jullie de laatste dagen nog lekker wandelweer, lekker eten en een goed slaapplaats. Wijn schijnt altijd wel te lukken. Wij wensen jullie een goede reis terug!