2018 dag 17 donderdag 10 mei (Hemelvaart)

10 mei 2018 - Saint-Daunès, Frankrijk

De opmerkzame lezer zal wel gemerkt hebben dat we nu precies op de helft zijn. Tot Cahors waren het 400 km en we moeten er nog eens 400. En daarvan hebben we vandaag weer een dikke 30 afgelegd. Alhoewel vanmorgen de route begon met wat stevige klimmetjes onder een wolkendek en met een temperatuur van maar 12° ging het vanmiddag heel lang over de vlakte. Toen we tegen 13:00 uur wat zochten om te gaan schaften, er zijn hier bijna geen banken, zagen we opzij een flinke hut met een bank ernaast. Daar hebben onze stokbroden opgegeten en toen moest ik plotseling met hoge nood naar de wc. Nou, die is daar dus nergens te vinden. En als je weet dat ik meestal wel 15 minuten nodig heb kun je je voorstellen dat dat niet zo eenvoudig is. Dan zoek je iets om op te zitten, een omgevallen boomstam of zo iets. Dus ben ik eens achter de hut gaan schakelen en, grote vreugde, ik vond er een stoel zonder zitting. Daar kun je lekker op gaan zitten k.... Lekker sigaartje erbij, want nergens stond dat je op deze “wc” niet mag roken.  Al verder wandelend kwamen we een Fransman tegen uit Parijs en die sprak vloeiend Engels. Daarmee zijn we een stuk opgetrokken en hebben boeiende verhalen gehoord over de Camino de Francès en de Camino del Norte. Want dat zijn twee routes die naar Santiago leiden. Hij adviseerde ons niet om de Camino Francès te nemen want daar lopen in de maand mei wel 1000 mensen per dag. Een gekkenhuis.  Nu zijn we aangekomen bij ons onderkomen en dat is een heel groot huis, vol met antiek, dat gerund wordt door een ouder echtpaar: een hele vriendelijke mevrouw van 75 jaar oud en een stille meneer die volgens mij nog ouder is. Maar alles straalt hier uit: het leven is goed. Zij staat nu voor ons te koken in de keuken en heeft zojuist ook voor ons  de was gedaan. Die moet ik dadelijk nog gaan ophangen. Tot mijn verbazing zag ik Cathy uit Texas binnen wandelen en inmiddels zijn er nog vier andere heren gearriveerd. Mevrouw wacht nu nog op twee dames. Dus dat wordt dadelijk onder het eten weer gezellig. Morgen laat ik wel weten of mijn vrouw kan koken.

1. Anita:
    10 mei 2018
    ta
  2. Mark L.:
    10 mei 2018
    Soms te veel informatie Loek 🤔 maar verder goed om te lezen dat jullie alweer over de helft zijn! Succes verder!