2018 dag 18 vrijdag 11 mei

11 mei 2018 - Lauzerte, Frankrijk

Zoals beloofd het menu van gisterenavond: een wortelensoep gevolgd door een asperges salade (jammer dat de asperges koud was) daarna een duchtige lap vlees met gebakken aardappeltjes en sperzieboontjes en toen wij dachten dat dat het einde was kwam er nog een lekker  stuk kaas op tafel gevolgd door een kommetje met gemengd fruit. Een vijf gangen diner waarbij wij ons de vingers hebben afgelikt. Perfect. Vandaag onder een stralend zonnetje aan de wandel gegaan voor een korte etappe naar het plaatsje waar we nu aangekomen zijn. Helaas vinden we steeds minder plaatsnaambordjes en zal je het dus moeten doen met de plaatsnaam in de omschrijving of ergens anders. Zoals gezegd zaten er gisteren twee Franse heren bij het gezelschap en die kwamen we vanavond ook weer tegen in de gîte waar we nu zitten.  Ook Kathy is weer aanwezig en barst van de blaren. Ik ben benieuwd hoe ver zij nog gaat komen. Misschien kan ze morgen in Moissac nieuwe, betere schoenen kopen. Het was vanavond een gezellige boel in de gîte want er zaten 25 mensen aan tafel van diverse nationaliteiten maar het gezelligste was het toch met de twee Franse mannen  die beiden 75 jaar oud waren en nog liepen als een jonge haas.  Ik zit hier nu op het terras van de gîte en heb een fantastisch uitzicht over het landschap. Zie ook een van de foto’s. Verdere bijzonderheden zijn er niet te vermelden behalve dat ze morgen regen verwachten maar dat zien we morgen dan wel weer.

1. Helma & Jaap:
    12 mei 2018
    Prachtige foto's. Geej kômp nog us örges!
    Vl wandelplezeer en verdwaal neet zonder richtingbordjes!
    A bientôt...
  2. Elma en Lei:
    12 mei 2018
    Lijkt ons reuze leuk al die verschillende nationaliteiten. En de omgeving mag er ook zijn. Loek voor morgen van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je geld genoeg om een rondje te geven?
    Wij drinken er hier wel eentje extra. We hopen dat je een gezellige dag hebt. Maar dat heb je toch al elke dag! Geniet er maar van.