2018 dag 5 zaterdag 28 april

28 april 2018 - Nasbinals, Frankrijk

Even terug naar gisteren: toen we ongeveer halverwege onze etappe waren zagen we in het noorden een grote berg liggen met iets wits er op. Wij dachten dat die berg op ongeveer 50 km afstand lag maar toen een toevallige voorbijganger voorbijkwam ( dat doen voorbijgangers) vertelde die ons dat die berg in de buurt lag van Clermont Ferrant en dat dat ongeveer 80 km ver weg was. Wij konden dus 80 km ver kijken en het witte op die berg was natuurlijk sneeuw.  Best wel imposant. Terug naar vandaag. Japan heeft niet gesnurkt; dat was een hele opluchting. Wel af en toe een flinke snorkel maar dat mocht de pret niet drukken. Japan is vandaag ook weer aan de wandel gegaan en ging nog verder dan wij. Vandaag hebben we namelijk 27 km afgelegd en we zijn tot aan Nasbinal gekomen. Helaas geen foto kunnen schieten van het plaatsnaambord. We hebben nog steeds goed weer gehad, ook vandaag was het niet slecht: af en toe een wolkje en af en toe een beetje zon en een spatje regen. Maar daar werden we niet nat van. Vanavond hebben we toch maar niet zelf gekookt maar zijn we daar een snackbar gegaan waar we een lekkere dikke vette hamburger met frietjes hebben gegeten. Verder valt er niet veel te vertellen van de reis want het landschap wordt wat eentonig, weinig bomen en bos en wel veel stenen muurtjes. Het lijkt wel op het landschap in Schotland. Dat kon de Engelsman van het gezelschap van de twee Engelsmannen beamen want die kwam uit Schotland en voelde zich een beetje thuis hier.  Morgen een etappe van maar 17 km en er wordt veel regen verwacht.  Eerst maar eens flink uitslapen, dan een ontbijtje organiseren bij de plaatselijke bakker en dan gaan we weer op weg., Al dan niet met regen pak aan. Tot morgen