22 april 2022. Van Colugna naar Peón. 34 km.

22 april 2022

Vanmorgen zijn we om 9:00 uur vertrokken uit Colugna. Om 10:00 uur begon het zachtjes te regenen. Om 11:00 uur regende het al wat meer maar niet genoeg om nat te worden. En om 12:00 uur was het weer droog. Allebei vonden we dat deze route niet zo mooi was als die van gisteren: Veel kruisingen met de auto snelweg en het bijbehorende lawaai. Uiteindelijk kwamen we om twee uur aan in Villaviciosa en daar gingen we op een terras zitten om te beraadslagen: blijven we hier of gaan we verder? Hier blijven betekent dat we morgen 31 km moeten lopen met een verschrikkelijke berg van 500 m en doorlopen betekent dat we nu nog 17 km moeten lopen inclusief die verschrikkelijke berg. De keuze was niet zo moeilijk: vandaag is het mooi weer en morgen is het slecht weer. Dus we kozen om door te lopen naar het plaatsje Peón. Even wat telefoontjes plegen of we daar konden overnachten want volgens het boekje was er amper wat te slapen maar uiteindelijk hebben we wat gevonden. Nadat we wat broodjes en Coca-Cola in onze gaffel hadden gestopt, gingen we om drie uur verder op weg. Al met al kwamen we om half zeven ‘s avonds aan in het plaatsje Peón en daar stond onze gastheer al op ons te wachten want de overnachting lag nog 5 km verderop. Dat hadden we dus nooit meer kunnen lopen We werden keurig met de taxi daarnaartoe gebracht en volgens onze gastheer zal hij ons morgen ook weer terugbrengen. Zo hoort het ook. Onze overnachting ziet er puik uit; een stuk of 10 gasten uit Spanje, Duitsland en wij dus uit Nederland en tijdens het gezamenlijk eten was het gezellig. Morgen gaan we het rustig aan doen: 17 km naar Gijon
Tot morgen.

1. Dré en Truus:
    Toppers zijn jullie
  2. Ria en Frans:
    22 april 2022
    Knap werk! En....volhouden zo!
  3. Letty Sonnemans:
    23 april 2022
    Goede oefening voor de 4-daagse. Jullie kunnen je nog aanmelden :)