26 april 2022. Van El Pito naar Cadavedo. 35km

26 april 2022 - Villademoros, Spanje

Na een Spaanse ontbijt (koffie, jus d’orange, toast en wat muffins) vertrokken we niet uit El Pito maar uit Cudillere. Het was een zware reis vandaag: veel bergop en veel bergaf over paden  met dikke stenen en veel water. Ze hebben me vroeger geleerd tijdens de lessen mechanica dat er geen energie verloren gaat als je naar boven en weer naar beneden gaat. Wiskundig gezien klopt dat allemaal wel maar wij hebben toch heel veel energie verloren tijdens die afdalingen en beklimmingen. We beginnen de voetjes goed te voelen. Omstreeks drie uur begon het te regenen en het regende vanavond om 22:00 uur nog steeds. Tegen zes uur kwamen we binnen en hebben dus een paar uurtjes door de regen gewandeld. De laatste kilometers besloten we om toch maar over de grote weg te wandelen want door die modderige paadjes is het geen lolletje. Uiteindelijk zijn we terechtgekomen in een plaatsje vlak achter Cadavedo waar  we een mooi appartement hebben gevonden voor € 40. Helaas was daar niks te eten, niks te drinken en morgenvroeg zelf geen ontbijt. Gelukkig was er in de buurt een prima restaurant waar we vanavond uitstekend hebben gedineerd voor het zachte prijsje van € 28 inclusief fooi, inclusief een fles rode wijn en nog een kopje koffie toe. Kom dan maar eens om in Nederland. We overwegen om morgen de route die we voor ogen hadden (31 km) op te splitsen in twee gedeeltes zodat we het wat rustig aan gaan doen want vandaag was het bar en boos.

Nog een toelichting op de foto waar ik met een pelgrim opsta: links staat de oude pelgrim met een boek in de hand en met een staf met wat eten er aangebonden. Hij heeft geen rugzak maar dat kunnen jullie niet zien. Aan zijn voeten zit de moderne pelgrim met een rugzak en een blikje Coca-Cola in zijn hand en rechts van die oude pelgrim staat de super-moderne Pelgrim (that’s me!) met een rugzak en een super licht gewicht stok. Het blikje cola hebben we zojuist leeg gedronken en weggegooid.

1. Thea Rongen:
    27 april 2022
    De pelgrim met de eeuwige sigaar🤣🤣