8 mei 2019. Naar Gernica. 25 km

8 mei 2019 - Errenteria, Spanje

Gisteren zijn we gaan eten in een restaurant waar ze het pelgrimsmenu hebben. Een voorgerecht van asperges of huzarensalade, een hoofdgerecht met kabeljauw en frietjes en als toetje een stukje Cheesecake . Daarbij nog een hele fles rode wijn en toen we moesten afrekenen betaalden we alles bij elkaar € 22. We hebben toen nog maar eens diep in de buidel getast en een kop koffie erbij besteld; nogmaals 2 × 1 euro. Dat is dan wel een kop koffie waarbij je na twee keer kijken de bodem als zag maar hij was wel erg lekker.  Het weer vandaag: toen we vanmorgen buiten stonden omstreeks acht uur waaide er een warme wind. Maar na een half uur begon het al te regenen en tot 12 uur wisselden zich de buitjes en de droge periodes af. Niet echt veel regen maar je werd er wel nat van. Na 12 uur klaarde het op en met een licht bewolkte hemel kwamen we omstreeks  vier uur vanmiddag in Gernika aan. Hoogtepunten van de dag: op een gegeven moment moesten we een helling naar beneden en die was helemaal voorzien van houten trappen. Wel honderden traptreden. Zeker gesubsidieerd door Brussel. Ook kwamen we een man tegen die de hele route met een kunstbeen liep  en dat vonden wij een hele prestatie. Vanavond wilden we pizza gaan eten en voordat de pizzatent open ging zaten we nog even op een terrasje een wijntje te drinken. Even later kwamen de dames uit Brabant voorbij en in hun kielzog nog een dame uit Duitsland en die schoven aan aan onze tafel.  De pizzeria hebben we niet meer gehaald en we hebben in het café waar we zaten allerlei Tapas gegeten die hier Pintxos heten. Ook daar hadden we voor € 12 onze buik van vol gekregen. Een paar glaasjes witte  wijn erbij (€ 1,40 per glas) en de maaltijd was compleet. Morgen gaan we onderweg naar Bilbao over een afstand van 32 km dus het wordt tijd om naar bed te gaan omdat we om 6:30 uur op willen staan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Letty Sonnemans:
    8 mei 2019
    Kijk, dat zijn nog eens leuke prijzen. Daar word je spontaan vrolijk van. Op die manier ga je natuurlijk geld overhouden om Anita op een lekker etentje te trakteren als jullie terug zijn.
    Groetjes, Letty & Ton
  2. Christel:
    10 mei 2019
    Hoi Loek, ik wil je nu alvast een hele fijne verjaardag toewensen! Hopelijk heb je mooi weer en een mooie wandeling voor de boeg. Drink 's avonds maar een glaasje wijn extra :) Veel plezier en groeten aan Hay.
    Christel