Dag 19 maandag 15 mei

15 mei 2017 - La Guillermie, Frankrijk

Even terug naar gisteren. Ik ben vergeten te vertellen dat wij halverwege de middag op onze tocht door een dorpje kwamen en daar sprak een meneer mij aan: bonjour. Ik dacht: dat is een vriendelijke meneer en die zal ik eens vragen om mijn waterfles  aan te vullen. Al gauw bleek dat dat een Nederlander was die met zijn vrouw daar een oud bouwval hadden gekocht voor een bedrag van € 13.000.  Hij is daar 10 jaar mee bezig geweest om het op te knappen en hij was al voor de helft klaar. Zij boden ons niet alleen water aan maar ook thee met koekjes en ze lieten ons het hele huis zien. Volgens mij  waren ze blij dat ze wat Nederlands konden spreken. Erg vriendelijke leuke mensen.  Vandaag zijn we na een zeer karig ontbijt vertrokken uit onze verblijfplaats om een tocht van 32 km te gaan maken naar de volgende plaats. Daar hebben we wel een foto van. Halverwege onze tocht zagen we aan onze rechterkant al het Grande Massief liggen. Dat zijn relatief hoge heuvels en de hoogste waren bedekt met sneeuw. Volgens Hay gaan we die kant op en gaan we morgen duchtig klimmen. Zie ook de foto van de grafiek.  Vandaag zitten we op 1000 m hoogte en morgen gaan we nog hoger: naar 1600 m. Dat wordt afzien. Toch viel de reis vandaag wel mee; een paar keer rusten, veel water drinken, onderweg zelfs een kop thee gedronken en Maurice slobbert per dag een paar liter jus d'orange weg. Uiteraard 's avonds de tank vullen met een paar pilsjes en op die mix doen we het uitstekend. Met onze voetjes gaat nog alles prima, mijn blaar is er nog steeds en wordt niet groter maar ook niet kleiner maar ik heb er bijna geen last van. Helaas hebben we hier geen internet en zullen jullie het moeten doen met mijn foto's. Die van Hay zullen morgen wel volgen want dan zitten we in een hotel. Ik hoop met wifi. Morgen meer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Truus: