Dag 21 woensdag 17 mei

17 mei 2017 - La Chamba, Frankrijk

We hadden gisteren uitgerekend dat we vandaag onderweg niks te eten konden krijgen, in de avond in de gîte eveneens niks te eten en morgen vroeg ook nogmaals niks te eten. Zelfs overdag morgen zullen wij niks te eten vinden. De oplossing is dus om in de plaatselijke supermarkt  flink inkopen te doen en dat gewoon mee sjouwen onderweg. Zodoende gingen we bij de bakker twee gesmeerde stokbroden halen, bij de supermarkt kochten we elk een halve fles wijn en een blik boeuf Bourguignon en Maurice sleepte nog een kleine meloen met zich mee.  Frans Maas zou op dit transport jaloers zijn. Aldus bepakt vertrokken wij vanmorgen op tijd om aan onze verschrikkelijke tocht van 27 km met hoogteverschillen van wel 600 m, zijnde slechts twee Eiffeltorens, te beginnen. Nou achteraf gezien viel dat reuze mee. Die hoogtemeters hebben we wel gemaakt maar het lijkt wel of we er aan gewend zijn. Na een uurtje onderweg te zijn geweest trapte Hay bijna op een adder die midden op de weg lag te dutten.  Zie de foto. Die is niet zo scherp maar ik denk dat Hay wat bibberde van de schrik. Na de nodige beklimmingen op steenachtige rotspaden en uiteraard weer de nodige afdalingen kwamen in het dorp aan  waarvan de naam op de bijgaande foto staat: La Chamba. Een keurig mooi opgeruimd dorp waar helemaal niks te krijgen of te vinden is. We zitten hier in een gîte met ons drieën helemaal alleen en we hebben  uiteraard onze boeuf Bourguignon met de fles wijn soldaat gemaakt. Ook de meloen is gesneuveld. Een van de foto's laat het uitzicht zien vanuit onze gîte. Daarmee hebben we onze buik wel vol en hebben nog een paar broodjes en een stokbrood voor morgen over. Morgen volgt slechts een korte etappe van maar 11  kilometer naar een of andere col. En daar hebben we een Auberge waar we lekker kunnen gaan eten. Hoe dat afloopt vertel ik morgen wel weer. Overigens het weer is nog steeds verschrikkelijk mooi: temperatuur tot 25° maar ze zeggen dat we morgen onweer en regen krijgen. Dus we vertrekken morgen op tijd om zo vroeg mogelijk binnen te zijn want onweer en regen in de bergen wil je niet graag meemaken.

1. Silke Halferkamps:
    18 mei 2017
    Zie geen slang hoor. Zou haast denken dat jullie em verzonnen hebben ;)
  2. Loek Halferkamps:
    18 mei 2017
    Die komt vandaag; er was geen internet!
  3. Jac en Thea:
    18 mei 2017
    Misschien kan Frans Maas dat stapeltje hout wel meenemen voor de open haard! Mooie foto's.
    Succes verder.
  4. Elma en Lei:
    18 mei 2017
    Nou, jullie maken wat mee. Gelukkig dat jullie niet hoeven te verhongeren.