Dag 25 zondag 21 mei

21 mei 2017 - Monistrol-sur-Loire, Frankrijk

Volgens het boekje hebben we vandaag een tocht van 20 km voor de boeg. En dat is een mooi stuk om op een zondag te wandelen. Het weer is uitstekend: 16-18° in de schaduw en dat is lekker warm in het zonnetje. Na een prima ontbijt gingen we tegen negen uur op weg en het ging al onmiddellijk fors bergop want we moesten naar een klooster  dat boven op een bergtop lag. Daar hadden we een fantastisch uitzicht over de streek. Rustig verder gewandeld, op tijd pauze gehad en in de middag kwamen we weer bij een kerk op een bergtop aan. We moesten toen nog 9 km en er was ook een café waar we een pilsje hebben gedronken. Maar het venijn zat in de staart van deze wandeling: het ging naar beneden, het ging naar boven, en zo nog een paar keer. Al met al hebben  we 25 km gelopen en we kwamen pas tegen vijf uur aan in de plaats waarvan jullie het plaatsnaambord op de foto zien. Hay had ons beloofd dat we op een kasteel zouden slapen maar uiteindelijk bleek dat toch een gewone gîte te zijn. Wel een hele mooie gîte. Vlakbij was een restaurant en daar hebben we zojuist prima gegeten. Ook zijn we daar een Duits echtpaar tegengekomen die ook de weg naar Le Puy en Velay aan het wandelen zijn.  Daarmee hebben we samen gegeten en wat zit te kletsen. Morgen staat er een route van 16 km in de planning maar zoals we nu ervaren hebben zijn dat Franse kilometers En het zullen er dus wel weer 20 worden. Maar daar draaien wij onze hand niet meer voor om. Helaas geen internet vandaag zodat de foto's van Hay er niet bij gezet kunnen worden. Misschien morgen.