Dag 24 zaterdag 20 mei

20 mei 2017 - La Chapelle-en-Lafaye, Frankrijk

Wij hebben vannacht geslapen in een erg mooie gîte wat betreft het uitzicht. Deze gîte ligt helaas 2 km van de route maar er was niks anders te vinden. Ook belangrijk is het om eten te vinden voor vandaag en voor morgen want dan is het zondag en dan is er niet veel geopend. Daarom kozen we voor een andere route zodat we het dorpje Saint Anthème aan konden doen waar we wisten dat er een paar winkels waren om te fourageren. Dat dorpje lag  13 km verder op maar wel in de richting van de route. Gelukkig was het een hele lange afdaling over deze 13 km. Weliswaar over geasfalteerde weg maar daar konden wij kilometers  maken. Dus tegen 11 uur waren we in dat dorpje en inderdaad vonden wij daar een bakker, een kleine supermarkt en een bar waar we koffie konden drinken. Daarna ging het  weer berg op en na een tocht van nogmaals 13 km kwamen we op onze eindbestemming aan. Hier slapen we nu met een vierde pelgrim ( een Fransman die perfect Engels spreekt) en met ons vieren zijn we gaan eten in de plaatselijke auberge. Ik kan jullie vertellen dat dat  een drie sterren restaurant was. Heerlijk gegeten en een prima fles wijn gedronken.  Het weer vandaag was prima: een beetje fris met weinig wind en af en toe de zon. Kortom uitstekend wandelweer.  De weersvoorspelling voor de komende dagen ziet er goed uit: een beetje bewolking en een beetje zon en temperaturen tot 15 à 16°. Daar kunnen we mee leven.

1. Ria en Frans:
    20 mei 2017
    Fijn dat jullie een mooie dag gehad hebben en dat jullie je Engels een beetje op hebben kunnen halen.
    Succes met de volgende etappe!

Groetjes, Ria en Frans.