Dag 27 dinsdag 23 mei

23 mei 2017 - Beaulieu, Frankrijk

Nadat we vanmorgen onze tenten hadden afgebroken zijn we het dorp in gelopen om ons ontbijt te regelen en het eten voor onderweg bij een plaatselijke bakker. We kochten daar wat chocolade broodjes en een sandwich en op een terras even  verderop dronken we een paar kopjes koffie en aten daar de broodjes bij op. Ondertussen was Maurice ook weer gearriveerd want die had een paar kilometer verderop overnacht bij een Chambre d'hôte  inclusief een ligbad. En hij zeurt al dagen lang dat hij eens een ligbad wil hebben. Nou dat gaat hij dan. En zelfs een zwembad had hij erbij maar dat was te koud.  Omstreeks 9.30 uur vertrokken en, het wordt vervelend, we begonnen weer met een fikse klim naar boven maar wat nog erger was de afdaling naar beneden was een smerig klein smal pad.  Aan beide kanten ook nog begroeid met stekelige planten. Gelukkig ging het daarna rustig verder. We hadden besloten om de tocht van 18 km te verlengen naar 28 km  zodat we morgen nog maar 14 km naar Le Puy hoeven af te leggen en daardoor op tijd aankomen. Want morgen is onze laatste etappe.  Het was warm en dorstig weer maar gelukkig konden we onderweg onze waterflessen regelmatig bijvullen. Zelfs een keer in een café waar het koude water zomaar uit de tap vloeide. En helemaal gratis. Omstreeks vijf uur kwamen we aan op de plaats van bestemming: Lavoûte sur Loire. Onderweg hadden we al een paar keer gebeld naar een overnachtingsplaats maar we kregen niemand aan de telefoon. Dus daar zijn we maar eerst naar toe gelopen: Het hotel stond te koop! Nou daar konden we dus niet overnachten. Wat nu gedaan? Maurice ging bellen met een adres in zijn boekje, Hay ging zoeken naar gîte nummer drie dat we ergens op een aanplakbord hadden gevonden en Loek vond in Google Maps nog een leuk adresje. Na een kwartier kwamen we  weer bij elkaar en Hay had in een bar navraag gedaan en toevallig was de eigenaar van de bar ook de eigenaar van een camping in stuk verderop, Maurice had ook wat gevonden maar wist niet wat het kostte en Loek had een  mooie plek gevonden voor € 125 voor drie personen. Tikkeltje duur. Uiteindelijk kozen we voor de camping want daar konden we een caravan huren voor 35 euro zodat ook Maurice kon slapen.  Hay zette zijn tentje op naast de caravan en Maurice en Loek slapen erin.  Nog snel wat inkopen gedaan en zodoende hebben we zelf een vijf gangen diner in elkaar geflanst in de caravan: worst, ravioli met stokbrood, kaas met stokbrood, pudding en rode wijn. Morgen vroeg ontbijten we in dezelfde bar van deze campingeigenaar en dan beginnen we aan onze laatste tocht naar le Puy en Velay.

1. Elly cornelissen:
    23 mei 2017
    Nou mannen, morgen alweer jullie laatste dag! We zullen jullie verhalen missen. Geniet er nog van morgen en goeie terugreis. Groetjes Hay en Elly.
  2. Truus:
    23 mei 2017
    Heren het zit erop morgen, chapeau missie volbracht en dat ook nog eens met een vijf gangen diner. Goede wandelaars, goede koks en Loek je maakte het waar, zeker met die dikke sigaar. Goede terugreis en nog veel wandelplezier morgen. Groet Truus en Dré
  3. Ria en Frans:
    Knap werk hoor!
    Ook het vinden van eet- en slaapgelegenheid is toch blijkbaar een hele klus!
    Slaap lekker en wij wensen jullie een voorspoedige laatste dag toe!

Groetjes van Ria en Frans.
  4. Anita:
    23 mei 2017
    Knap hoor, missie bijna volbracht. Dan moet Maurice alleen verder. Wens hem succes.
    Nog een fijne dag gewenst en geniet van le puy en velay
    Goede terugreis
  5. Silke Halferkamps:
    23 mei 2017
    Trots op jullie. Maar blij dat jullie weer veilig terug komen. Wens Maurice heel veel succes verder en tot vrijdag.
    Liefs silke
  6. Ton:
    24 mei 2017
    Petje af, hoop dat jullie genoten hebben. Nu nog de laatste loodjes en dan zit deze missie erop.

Toi toi toi voor het laatste stuk, zet hem op.

Grs Letty & Ton
  7. Els meuleman:
    24 mei 2017
    Succes met de laatste ronde . Maurice zal jullie straks nog gaan missen. Fijn dat jullie het samen goed hebben vinden. Goede reis terug naar huis. Groetjes van Els doe de groeten aan Maurice
  8. Christel:
    24 mei 2017
    Veel succes en plezier vandaag tijdens de laatste tocht!
    Rust volgende week goed uit en dan zien we je na Pinksteren weer fris en fruitig op het werk.
  9. Elma en Lei:
    24 mei 2017
    Na al die avonturen wordt het nog afkicken! Fijn dat alles zo goed gegaan. Kom gezond weer thuis en dan is het nog nagenieten.
  10. Tinus Hermans:
    24 mei 2017
    Ziet er best gezellig uit, zo'n kampeerpartijtje. En bij mooi weer zeker geen straf !. Jongens (mannen), nog veel succes met de laatste etappe. Helaas zullen we jou (Hay) niet in Brokeze kunnen verwelkomen, want we vertrekken op 25 Mei zelf naar de camping in Mesenich Dld).
    In ieder geval: petje af voor de prestatie !!
  11. Winand Vermazeren:
    Super gedaan heren.
    Nu nog een goede terugreis.
  12. Toos:
    24 mei 2017
    Hay en collega Loek, Bedankt voor de dagelijkse wandel-ervaringen. Wat hebben jullie soms moeten afzien. Het was af en toe een hele zware route. Jullie zijn allen TOPPERS! Het was geweldig. Ik wens jullie nog een fijne en gezellig avond en voor morgen een goede reis naar huis!