Dag 8 naar Baye

8 mei 2016 - Baye, Frankrijk

Vandaag hebben we een soort rustdag ingelast. We hebben maar 11 km gelopen en toen waren we in het plaatsje wat hierboven staat. Nu moeten jullie weten dat het vandaag de 8e mei is en dat dat de feestdag in Frankrijk is wat betreft bevrijdingsdag. Wij vieren dat op 5 mei maar  schijnbaar vieren ze dat in Frankrijk op de 8e mei. Toen we omstreeks een uur aankwamen waren ze net een optocht aan het organiseren met de harmonie of fanfare. Later bleek dat deze fanfare een stereo installatie was achter in een Jeep en als je goed naar de foto's kijkt zie je achter de jeep  de burgemeester lopen in vol ornaat. Deze burgemeester schonk ons de beste champagne die hij in huis had. Want de hele optocht ging naar het naar de feest zaal en daar werd een feestje gebouwd. Kijk je naar de laatste foto dan zie je Hay helemaal uitgeteld  liggen op een grasveldje. De champagne was voortreffelijk. Vannacht slapen we in een B en B voor het zachte prijsje van € 50 inclusief ontbijt maar zonder eten. Dat hebben we gescoord bij de plaatselijke Boulanger: een pizza en nog wat lekkers . Tevens een goeie fles rode wijn erbij en we kunnen weer vooruit. Tot morgen.

1. Ton:
    8 mei 2016
    Geweldig mooi om te lezen allemaal, zo te zien is het weer daar ook prima! Tip voor Hay volgende keer wat meer water bij de wijn (champagne) haha.

Geniet ervan
  2. Letty Sonnemans:
    8 mei 2016
    Goed bezig heren. Dat Hay was uitgeteld zal dan wel van het feestje en de alcohol komen neem ik aan en niet van het wandelen. Ach ja, als het maar gezellig was. Leuke foto's trouwens. Zo krijgen we een beetje een indruk van de wandeltocht.
    Groetjes, Letty
  3. Silke Halferkamps:
    Ziet er goed uit. Hoe is et met de teentjes? Erg leuke foto's. Liefs silke
  4. Niels:
    8 mei 2016
    Supervet mannen :) Veel plezier daar, en meer fotos aub :) kunnen we ook een beetje meegenieten
  5. Anita:
    Hallo mannen. Geweldige foto's
    Ben elke avond weer benieuwd naar jullie belevenissen. Zo lopen wij hier ook een beetje mee.
    Rust maar lekker uit. Hopelijk gaat het met de voetjes beter loek.
    Heel veel groetjes van ons hier. anita, ook namens mam en de rest
  6. Yolanda Salentijn:
    Ha Loek en natuurlijk ook Hay,
    Vandaag een beetje kunnen uitrusten?
    Leuke foto met het pootje baden
    Gr Yolanda
  7. Jacquelin en Sjaak:
    9 mei 2016
    Det zuut der good oet zoewe zuuse maar det der vuel leukere dinge oppe waereld zien as werke heb maar vuel plezeer en laupse
  8. Christel:
    10 mei 2016
    Hoi Loek en Hay,
    goed om te lezen en te zien dat alles voorspoedig gaat en dat het eten en drinken ook goed bevalt:)