Dag 6 dinsdag 2 mei

2 mei 2017 - Saint-Moré, Frankrijk

Vanmorgen zijn we vertrokken met lichte regen uit ons, te dure, hotel. We moesten € 58 betalen voor alleen het slapen. Niks erbij geen eten, geen ontbijt. Alleen slapen. Gaandeweg de dag werd het weer beter en tegen 11 uur was het weer droog. Het landschap begint wat te veranderen: het zijn meer korte klimmetjes en afdalingen. Halverwege de tocht kwamen we weer de twee mannen tegen die we al eerder gezien hadden: Maurice uit Tegelen en Jaap.  Vandaag hebben we maar 17 km gelopen omdat we geen zin hadden om de lange weg naar Vezelay, zijnde 32 km, in één keer af te leggen. Dus morgen nog een keer 15 km en dan zijn we aan het eindpunt gekomen van de Via Campaniensis (395 km vanaf Rocroi). Daarna begint de route naar Le Puy en Velay zijnde 455 km. Op dit moment zitten we onder een afdak in de tuin van ons onderkomen voor vannacht. Het regent maar het is niet koud en we zitten droog en we hebben een glaasje wijn en ik heb een sigaar.  Onze Leffe blonde hebben zojuist al in de plaatselijke kroeg gevangen dus dat is het alweer oké. We krijgen vanavond hier te eten en morgen ontbijt en dat alles voor € 40 pp. Wat willen we nog meer?  Met onze voetjes gaat het uitstekend en we hebben er zin in om morgen naar Vezelay te trekken. Daar gaan we dan eens goed de stad bekijken. Tot morgen.

1. Connie:
    2 mei 2017
    Fijn dat het tot nu toe nog zo goed gaat. Wel lekker om ook een paar dagen een kortere tocht te lopen. Lekker op tijd asn de Leffe en tijd om wat rond te kijken in de stad. Verl plezier samen.
    Groetjes uit het wisselvallige Reuver.
  2. Truus:
    2 mei 2017
    Dag heren, het gaat jullie goed af zo te lezen, alleen het weer werkt niet hard mee. Hier is het ook koud en nat. Veel wandelplezier morgen en tot het volgende bericht. Groet Dré en Truus