Dag 2 vrijdag 28 april

28 april 2017 - Forêt Chenu, Frankrijk

Na een uitstekende nachtrust in het Ibis hotel in Troys zijn we omstreeks 8.30 uur gaan wandelen. Het weer is uitstekend, wel een beetje fris. Nadat we een drie kwartier gewandeld hebben kwamen we in een dorp waar twee dames ons tegenmoet kwamen.  Zij vroegen ons of wij Nederlands spraken  en aangezien wij uit Nederland komen en daardoor alle talen spreken konden wij hun vraag beantwoorden met ja. De volgende vraag was: waar gaan jullie naartoe? Wij gaan naar Sommeval. Daar willen wij ook naartoe zeisen de beide dames die overigens twee grote dikke rugzakken op hadden. Nou dan lopen jullie de verkeerde kant op zeiden wij toen.  De dames zijn vervolgens een eind met ons op gellopen, uiteraard in de goede richting, maar na een tijd zijn we toch weer kwijt geraakt want wij liepen iets harder.  De rest van de wandeling liep voorspoedig, het weer was prima en het uitzicht was uitstekend: mooie gele velden en verre vergezichten. Na 27 km kwamen we aan bij het plaatsje Foret Chemu waar we even moesten zoeken naar ons logeeradres. Dat was bij een wat oudere mevrouw die achter in de tuin  een heel leuk klein huisje had en daar mogen wij nu logeren. Zij heeft ons te eten gebracht maar dat was niet veel soeps en morgen krijgen we dan ontbijt. Nou ja voor € 36 per persoon moeten we het er mee doen.   Vandaag helaas geen Leffe Blonde gevangen maar bij het eten hadden we wel een prima fles Chabli. Morgen gaan we weer verder naar het plaatsje Flogny la  Chapelle en daarna naar, geloof het of niet: Chablis. Tot morgen.

1. Silke Halferkamps:
    28 april 2017
    Ziet er weer goed uit
  2. Harm en Lucienne:
    heerlijk volhouden
  3. Letty Sonnemans:
    29 april 2017
    Een goed begin is het halve werk. En nu vooral doorgaan :)
  4. Toos:
    Fijn om te horen!