Wat eraan vooraf ging.

16 april 2016

Nadat we (Hay en Loek) in 2012 besloten hadden om de lange tocht naar Santiago de Compostella te gaan ondernemen, vonden we dat er wat gewandeld moest worden om aan elkaar te wennen. Alhoewel we elkaar al bijna 30 jaar kennen via het werk bij Océ, is het toch wat anders als je de hele dag met elkaar optrekt.

Wie en waarom we besloten hebben om in den Bosch te beginnen weet ik niet meer maar we begonnen er gewoon. Misschien vanwege de super lekkere Bossche  bollen?

In 2013 begonnen we (Hay, Nelly, Anita en Loek) van den Bosch naar Vessem te lopen en daar begint de Via Monastica die zoveel mogelijk langs kloosters in België voert: Poster, Tongerlo en Averbode. Tenslotte van Namen, Leffe en Givet naar Rocroi. Het stuk tussen Namen en Rocroi (ca. 110 km) moeten we nog dichten maar dat doen we een andere keer.

Per 1 mei starten Hay en Loek in Rocroi waar de Via Campaniensis ons naar Reims, Sésanne, Troyes naar Vézelay leidt. Tenslotte hopen we op 31 mei in Le Puy-en-Velay aan te komen.

1. Mark:
    21 april 2016
    Veel plezier!!!
  2. Huub:
    22 april 2016
    Succes en veel wandelplezier.
  3. Adriaan:
    22 april 2016
    De paden op, de lanen in, vooruit met flinke pas
    Met stralend oog en blijde zin
    En goed gevulde tas
    De Zonne lacht ons vrolijk toe
    Ons groet der vooglenzang
    En wij worden vast niet moe
    Al wand’len w’uren lang
    Tra-ta-ta-ta bom, bom, tra-ta-ta-ta bom, bom
    Al wand’len w’uren lang

Marcheren is gezond voor ’t bloed
    Verruimd wordt d’enge borst
    ’t Versterkt de spier van been en voet
    ’t Wket eetlust op en dorst
    Daarom vooruit en inde maat
    Zo netjes als ’t maar kan
    Nu ’t eensgezind en ordlijk gaat
    Heeft elk plezier er van
    Tra-ta-ta-ta bom, bom, tra-ta-ta-ta bom, bom
    Heeft elk plezier er van

enjoy!
  4. Hans:
    27 april 2016
    Hoi Loek en Hay,
    We hopen dat jullie net zo gaan genieten van de tocht richting Santiago zoals wij dat gedaan hebben. Geniet van het eten, de mooie omgeving en de mensen die jullie pad zullen kruisen.
    Bon chemin!
    Hans en Ruth
  5. Jeroen Houben:
    28 april 2016
    Veel wandel plezier, en geniet!!
  6. Victor Weijs:
    29 april 2016
    Beste Hay en Loek. Ik wens jullie veel succes en veel plezier op jullie route richting Compostella. Ik hoop dat deze tocht jullie dat oplevert wat jullie ervan verwachten en daarbij ook nog mooie, onverwachte dingen, die weer van pas kunnen komen op jullie levenspad. En als motto geef ik jullie mee: Carpe Diem.

Groet,

Victor
  7. Tinus Hermans:
    Hay en Loek,
    Heel veel succes en een gezonde wandeltocht gewenst, ook namens Monique en de boys.
  8. Jacqueline:
    29 april 2016
    Heel veel wandel plezier, maak er een mooi tijd van
    Groetjes Jacqueline
  9. Leo en Carla:
    29 april 2016
    Heel veel succes en wandelplezier mannen! We hopen dat jullie volop genieten en we blijven jullie volgen via de site.
  10. Jan:
    30 april 2016
    Hallo Hay en Loek,
    Jullie wandelavontuur gaat nu dan echt beginnen na een degelijke voorbereiding.
    Veel succes en heel veel plezier. We gaan jullie berichten zeker volgen en dan komt bij ons ook weer alles boven.
    Buen Camino, nu nog vanuit Seattle in de USA.
    Hermien en Jan
  11. Wim en Tilly Spaubek:
    2 mei 2016
    Hallo Hay en Loek,

Hopelijk hebben jullie wat aan onze ervaringen. We zijn jullie alvast voorgegaan en zitten nu 20 km onder Nevers in Magny-Cours. Goed adres.
    Veel succes en goed weer, dan hebben wij het waarschijnlijk ook.

Tilly en Wim Spaubek