Voorbereiding voor de reis in 2017 naar Vézelay en verder.

9 april 2017 - Troyes, Frankrijk

Over 18 dagen is het weer zover: dan gaan Hay en Loek een twee aanval doen op de reis naar Santiago de Compostella.Zoals jullie weten hebben we de reis vorig jaar jammerlijk moeten afbreken door malheur aan de voetjes van Loek.

Ik ben een paar dagen na aankomt in Venlo naar een voetendeskundige gegaan die constateerde dat er met mijn voeten niks mis was (behalve dan die 8 dikke blaren) maar dat er met mijn schoenen van alles mis was: te klein, te laag en te flexibel (klasse AB). Het advies: koop een grotere maar vooral bredere schoen, klasse B en hoog. Dat hebben dan ook maar gedaan: bij Ton Notermans in Roermond.

Begin oktober vorig jaar hebben Nelly, Anita, Hay en ik 3 etappes van de Via Monastica afgelopen: van Namen tot Hierges. Totale afstand ca. 85 km en dat ging perfect. Tijdens de Venloop de afstand van 40 km gedaan en geen centje pijn. Je zou zeggen dat het dadelijk goed moet gaan.

Uiteraard houden we jullie weer op hoogte. We vertrekken op 27 april (Koningsdag) met de trein naar Rotterdam, van Rotterdam naar Parijs en van daaruit naar Troyes waar we de laatste keer zijn gestrand.

Op 28 april begint de eerste etappe van 27 km naar Foret-Chenu. Daarna nog 5 etappes van gemiddeld 21 km naar Vézelay. De rest weet ik niet want dat boekje heeft Hay.

Op 28 april meer voor zover er internet is.

1. Ron:
    9 april 2017
    Veel succes in jullie tweede poging.
  2. Jan:
    Hay en Loek,
    Wij wensen jullie veel succes en plezier.
    Met goed schoeisel en "afgewogen" bepakking zal het helemaal goed komen.
    Wij gaan jullie zeker volgen.
    Heja
  3. Ton:
    9 april 2017
    Toi toi toi, dat wordt dan in één keer fluitend naar de eindstreep
  4. Elma en Lei:
    Loek en Hay,
    Heel veel succes, weinig blaren, lekkere wijn/biertjes, goede slaapplaatsen, leuke contacten en kom gezond terug!
  5. Truus:
    Heel veel wandelplezier zonder blaren. gr Truus en Dré
  6. Mark Lichteveld:
    10 april 2017
    Veel plezier met de laatste voorbereidingen!!
  7. Anita:
    Hay en Loek
    Het is jullie gegund. Succes met de laatste voorbereidingen.
  8. Lucienne:
    Heel veel succes !!!!
  9. Wim Spaubek:
    11 april 2017
    Ook wij wensen jullie veel succes. We waren graag rond deze tijd gestart voor de tweede helft van de route naar Santiago. Maar medische perikelen weerhouden ons dit jaar. We blijven hopen op volgend jaar.
    Veel wandellezier.
  10. Thea Rongen:
    14 april 2017
    Heel veel succes deze tweede poging. Zo zie je maar hoe belangrijk goed schoeisel is!
  11. Wim,Melanie en Lennard Buskes:
    24 april 2017
    Ook wij wensen jullie vanuit de Witte Steen in Venlo uiteraard veel succes toe! Maak er een mooie, veilige tocht van. Hay en Loek geniet er ook vooral van en kom vooral gezond terug!