1 mei 2022. Van Vilela naar Vilanova. 21 km.

1 mei 2022 - Vilanova, Spanje

Vandaag staan er twee klimmetjes op het menu. Toen we bij de eerste klim boven waren, vonden we daar een mooi restaurant waar we een lekker kopje koffie konden drinken. We troffen daar twee personen aan uit Engeland die met de racefiets onderweg waren. Tijdens de afdaling passeerde mij een jonge dame uit Argentinië. Zij liep als een haas en was snel uit het gezicht verdwenen. Zij zei nog dat er vriend even later zou komen en inderdaad toen we beneden even een boterhammetje zaten te eten kwam daar nogmaals een jonge dame voorbij. Maar niet met zo’n noodgang. Bij het klimmen en dalen is het zaak om goed in de gaten te houden wanneer het klimmen begint en wanneer het dalen begint: want klimmen met een sigaar in de mond, dat is geen goed idee. Dus je moet uitkienen wanneer je boven bent en dan kun je weer zo’n lekkere sigaar opsteken. De laatste klim en afdaling lag voor de plaats Villanova en daar schreven we ons in de plaatselijke Albergue. Daar kwamen we ook weer de twee dames uit Argentinië tegen. We konden nog net een restaurant vinden waar we wat konden eten want daarna was alles in deze stad gesloten. Op 1 mei hebben ze feestdag en dan gebeurt er helemaal niks. Op dit moment zit ik voor de kerk dit verhaal op te schrijven en links voor mij zie ik een grote optocht aan komen. Dus helemaal niks is niet waar.
Morgen gaan Hay en ik twee verschillende routes lopen: Hay loopt de route over de bergen en ik hou het liever een beetje lager. Uiteindelijk treffen we elkaar weer op de eindplaats. Zie de foto’s voor de verschillende routes. Met name de hoogtes zijn nogal verschillend. Morgen bericht of we dat overleefd hebben. Het weer hier is licht bewolkt, weinig zon en geen regen. Ik heb begrepen dat dat het hetzelfde weer is als in Broekhuizen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elma en Lei:
    1 mei 2022
    Succes morgen. Hopelijk treffen jullie elkaar volgens plan. Maar het blijkt, niets op jullie tocht is zeker en dat is juist ook het leuke. Wij duimen voor jullie.
  2. Elma en Lei:
    1 mei 2022
    Succes morgen. Hopelijk treffen jullie elkaar volgens afspraak.
    Echter niets op jullie tocht is zeker en dat is juist het leuke eraan. Wij duimen voor jullie.
  3. Ria en Frans:
    1 mei 2022
    Hopelijk, Loek, ga je niet huilen omdat je je eenzaam voelt op de tocht van maandag...... .
    Geniet ervan en zorg dat je zonder stukken in de herberg aankomt!
    Gr.v.R.&F. .
  4. Marlies:
    2 mei 2022
    Hallo Hay en Loek, Ich geneet van uch verhaole en sjooëne foto’s. En geej heb d’r ein good tempo in! En dén Loek ôngertusse auch nag met ein sigaar 😅 Wieej Ich nao Santiago bön gelaupe, bön ich nemus taege gekómme dae dét auch kös! Hoe dén auch, nag hiel vuul succes en plezeer met de letste kilometers. Groetjes Marlies