2 mei 2022. Van Vilanova naar Abadin. 26 km.

2 mei 2022 - Abadín, Spanje

Na een karig ontbijt vanmorgen: een sneetje wit brood, een kuipje boter en een kuipje jam plus wat koffie (maar dat kostte dan alles bij elkaar maar € 2,50) zijn we samen vertrokken naar Mondoñedo 9 km verderop. Daar aangekomen begon het wat te miezeren en we vonden dat we eerst een fatsoenlijke kop koffie en een lekker stuk vlaai/taart/gebak in onze gevel moesten stoppen. Recht tegenover de mooie kathedraal vonden we zo’n tent waar dat kon. Hierna scheidden onze wegen: Hay ging de steile weg naar boven en ik ging de langzame weg ook naar boven want uiteindelijk zouden we op het zelfde punt uitkomen: het eindpunt van deze route. Gelukkig hield de regen gauw op en de tocht was fantastisch: mooie vergezichten en mooie ravijnen want het pad bleef steeds hoog lopen alhoewel het langzaam omhoog ging. Al met al een prachtige wandeling en Anita zou zeggen: een dag met een gouden randje. Aangekomen in Abadin vonden we de Albergue snel genoeg. Zelden zo’n mooie schone opgeruimde onderkomst gevonden. Volledige keuken, wasmachine, wasdroger, het was er allemaal. Naast het gebouw stond de Spar waar we dan ook even gingen shoppen. We hadden langzaam genoeg van het Spaanse eten. Om eerlijk te zeggen: het Spaanse eten is niet om te blikken. Vooral hier in de binnenlanden bakken ze er niks van. Als ze dat in Nederlandse restaurants zouden serveren, dan duurt het niet lang of de halve horeca in Nederland ging failliet. Zoals gezegd doken we de Spar in en ik heb vanavond lekker spaghetti bolognese gemaakt. Flesje wijn erbij en een kopje koffie toe. Wij waren dik tevreden vanavond.

Het weer: koud maar droog.

1. Thea Rongen:
    2 mei 2022
    Mooie foto's, nog veel wandelplezier samen!
  2. Ria en Frans:
    2 mei 2022
    Weer mooie foto's. Het weer hier: droog en lekker warm. Wij hebben een mooie fietstocht gemaakt en heerlijk in het zonnetje op een terras gezeten. Hopelijk blijft het nog een tijdje zo, alhoewel een portie regen wel nodig is. Fijne wandeling voor dinsdag gewenst.
    R.&F.