30 april 2022. Van Tapia naar Vilela. 21 km.

30 april 2022 - Vilela, Spanje

Het was vandaag een rustige wandeldag. Mooi weer, bergje op bergje af en bij Ribadeo hebben we de zee verlaten en trekken we landinwaarts. Halverwege onze tocht kwamen we bij een cafeetje de mevrouw (Eva) uit Zweden tegen (die hebben jullie al gezien op een eerdere foto: Het was de rechtse dame) en een nieuwe wandelaarster: een mevrouw uit Argentinië. Beiden zijn een heel stuk met ons mee gelopen en op een gegeven moment kwamen we bij een splitsing waar we konden kiezen of we via de brug of via de boot naar Ribadeo gingen. We moesten namelijk een vrij brede baai over steken. Uiteraard kozen we voor de boot want lopen daar hebben wij een hekel aan.😜

Dat was een leuk boottochtje en de schipper vertelde ons het een en ander wat er allemaal in de haven gebeurde. Het grote schip wat je op de foto ziet is dat er gebouwd en kan wind molens aanleggen op zee. Aangekomen in Ribadeo moesten we afscheid van beide dames nemen want Eva ging een stuk verder met de bus want zij wilde Santiago op een bepaalde datum gehaald hebben. Zij had het vliegtuig al geboekt terug naar huis.

Om twee uur in de middag kwamen we aan in Albergue waar we tot nog toe alleen zijn. Er staan 9 stapelbedden en twee douches en twee wc‘s. Dus hebben de beschikking over elk onze eigen douche en wc. Een wasje gedraaid, een pilsje gedronken en alvast de volgende overnachting geregeld. En nu maar wachten tot we hier wat kunnen eten. Gelukkig zei de herbergier dat we al om 19:30 uur konden eten. Wij blij.

1. Ria en Frans:
    30 april 2022
    Leuke foto's; vooral die van Loek met die twee filmsterren. Hopelijk hebben jullie lekker gegeten! Slaap lekker en geniet morgen weer van de wandeling! R&F.